sportclubs belastingen

Maxymo
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

sportclubs belastingen

#1 , 05 feb 2019 14:37

Hier in de buurt is er sinds enkel jaren een sportclub karate.
De sportclub is gevestigd in de lokale sporthal en is opgericht door de trainer.
Deze karateclub telt heel wat leden en tevens organiseren ze een groot karategala waar echt veel volk op af komt.
Nu stel ik mij toch de vraag hoe zo'n sportclub wordt gecontroleerd want de leden betalen toch lidgeld aan de trainer( oprichter van de club).
Het is toch bijzonder gemakkelijk om te foefelen in het aantal leden dat er komt trainen.
Verder weet ik dat de trainer ook wel eens word uitgenodigd om op andere clubs een training te doen neem aan dat deze dat niet gratis doet.
Mij is alvast opgevallen dat die trainer ondanks dat hij maar een gewone job heeft goed boert.
Niet dat ik hier afgunst tegen koester maar toch zou ik wel eens willen weten hoe die inkomsten van lidgeld , gala's enz van zo'n sportclub worden gecontroleerd?
Moeten deze eigenlijk ook een jaarrekening neerleggen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 05 feb 2019 14:42

Dat hangt er allemaal vanaf hoe deze club georganiseerd is, vzw, feitelijke vereniging, kan zelfs nog iets anders zijn. Elke vorm heeft andere regels. Controle zal daarop gebaseerd zijn.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”