Loonbeslag door belastingdienst Nederland

Liam10
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Loonbeslag door belastingdienst Nederland

#1 , 11 jan 2019 16:01

Dag,
Als grensarbeider woon ik in België en werk ik in Nederland. Normaliter heb ik buiten het betalen van loonheffing van mijn werkgever, niets te maken met belastingdienst Nederland. Mijn werkgever heeft me vandaag geïnformeerd dat Nederlandse belastingdienst wegens achterstallen loonbeslag heeft gelegd. Ik wist van niets dus gebeld naar belastingdienst. Nu blijkt dat zij alle correspondentie (aangifte, aanslagen, herinneringen, ,,,,) naar een oud huisadres hebben gestuurd waar ik al meer dan 15 jaar niet meer woon. Zij vertelden me dat ik dat zelf had moeten doorgeven (dat ik me correct heb in- en uitgeschreven, dat mijn werkgever het juiste adres veranderde daar niets aan).

Bij verdere navraag bleek dat de achterstallen over een 3 - tal jaren gaan (wellicht heeft de BD steekproefgewijs verzoek tot aangifte gedaan waar ik dus niet op heb gereageerd) en voor een groot gedeelte bestonden uit ambtshalve aanslag en boetes.
Ik krijg de aanslagen nog toegezonden. Heeft iemand enig idee of en hoe ik nu bezwaar kan maken? Want termijnen zijn voorbij ...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 jan 2019 17:55

in principe belasting betaalt in het land waar u werkt (het werkland). In uw geval is dat werkland Nederland, dus betaalt u in Nederland belasting over uw loon dat verdiend is in Nederland.
En je betaald in België op de inkomsten die je uit België krijgt !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Liam10
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 jan 2019 23:26

Dank je wel voor reactie, en ja dat klopt en dat doe ik ook (al meer dan 30 jaar).
Maar de vraag gaat over het vorderen van achterstallige ambtshalve berekende belasting waar ik door verzending naar een oud adres geen weet van had en ik dus ook niet heb kunnen verifiëren of bezwaar maken. En dat ik nu extra boete en rente betaal.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 jan 2019 07:56

Daarvoor zal je een bezwaar moeten schrijven naar de belastingen in Nederland, hiervoor kan je in
Belgie niks doen !

Stel eens je vraag in het Nederlands forum .

https://www.legalspot.nl/juridisch-forum
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Liam10
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 jan 2019 13:25

Merci voor de tip, ga ik doen.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”