in Lichtenstein betalen vennootschappen geen belastingen, nu mijn vraag....

Hibou
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

in Lichtenstein betalen vennootschappen geen belastingen, nu mijn vraag....

#1 , 05 dec 2018 14:36

Ik wil mijn Belgische vennootschap overbrengen naar Lichtenstein
( dan is mijn hoofdzetel van mijn bedrijf in Lichtenstein, moet daar geen belastingen betalen op vennootschappen).

Of moet ik eerst mijn venootschap oprichten in Lichtenstein om daarvan te kunnen genieten ?
Hoe zit het met het geld afkomstig uit mijn winkels, want dat gaat naar de hoofdzetel in Lichtenstein , het personeel wordt betaald uit de hoofdzetel, en die wonen niet in Lichtenstein en zijn belastingplichtig .
Hoe zit dat dan allemaal juist in elkaar, want op inkomsten moet wel belasting betaald worden.
Hierop wil ik graag een helder antwoord zodat alles volgens de wettelijke regels in orde is.
Dank bij voorbaat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12836

#2 , 05 dec 2018 14:44

Enkel een postbusadres in Liechtenstein gaat niet werken. Indien uw vennootschap vanuit België geleid wordt, gaat onze Fiscus ook in BE belasten.

Lonen voor BE werknemers zullen ook in BE belast worden.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 05 dec 2018 14:49

Dit is veel te omvangrijk om in enkele woorden op een forum te worden beantwoord.
Alleszins ontsnapt u niet aan de Belgische fiscus indien de operationele activiteiten in België plaatsvinden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Jackrussell
Berichten: 701

#4 , 05 dec 2018 23:26

Het is Liechtenstein i.p.v. Lichtenstein.

Wat gaat er precies in Liechtenstein gebeuren? Als dat niet meer is dan het geld naar ginder sturen om er minder belasting over te moeten betalen, gaat de fiscus daar niet mee akkoord.

Het klinkt alsof de onderneming vanuit België wordt gedreven. Dan moet u ook in België betalen, ongeacht waar uw vennootschap een postbus heeft gehuurd.

U zult hiervoor toch al 'n kundige fiscalist in moeten schakelen voor advies. Anders is het vragen om problemen.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”