Onroerende voorheffing

pam
Topic Starter
Berichten: 1

Onroerende voorheffing

#1 , 09 apr 2008 08:29

In mijn handelshuurcontract staat vermeld dat de onroerende voorheffing ten laste valt van de huurder.

Het goed dat ik huur, maakt echter deel uit van een faillissement dus huur ik aan de curator. Hij heeft gedurende een 4 tal jaar telkens deze onroerende voorheffing betaald, zonder mij eraan te herinneren dat deze eigenlijk ten laste valt van mij en zonder een kopie van het aanslagbiljet te bezorgen zodat ik gedurende de laatste jaren deze onroerende voorheffing niet heb terugbetaald aan hem.

Mijn huurcontract eindigt binnenkort en nu komt de curator plots aandraven met die onroerende voorheffing die hij al die jaren heeft voorgeschoten. Het gaat uiteraard om een serieus bedrag en dat kan ik niet zomaar ophoesten! Kan hij zomaar eisen dat ik die bedragen vereffen of heeft hij enkel recht op de OV die dit jaar wordt geheven?

Alvast bedankt voor jullie insteek!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding