belastinggeld opeisen

sweaty
Topic Starter
Berichten: 3

belastinggeld opeisen

#1 , 08 apr 2008 21:19

Mijn ex-vriend is zelfstandig. Om een beetje geld te kunnen sparen, heeft hij geld op een rekening geplaatst met mijn naam. Daar heeft hij onder andere geld ,dat hij in zijn voordeel terugvorderde van zijn belastingaangifte, op gestort. Nu wij uiteen zijn, eist hij natuurlijk dit geld op.

Mag hij dit geld opeisen? De rekening staat op mijn naam. De volmacht die hij had op deze rekening heb ik laten schrappen. Ben ik nu verplicht om hem dit geld terug te geven.

Met vriendelijke groet,

Sweaty

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
akromah
Berichten: 114

#2 , 08 apr 2008 22:11

Rarara, waar komen ruzies en doodslag uiteindelijk vandaan??

wolf2
Berichten: 2071

#3 , 08 apr 2008 22:47

Ja, U zegt zelf dat het zijn geld is.

(tenzij hij nog schulden heeft aan U; dan kan er evt. gecompenseerd worden)

Reclame

sweaty
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 09 apr 2008 20:03

Inderdaad, hij heeft nog schulden aan mij. Ik heb hem geld geleend om zijn autoleasing te kunnen af betalen.

Volgens hem heeft hij recht om dat geld op te eisen, en hoeft hij dat niet te compenseren met de schulden die hij heeft bij mij. Ik wil hem dat geld niet terug geven zolang hij nog schulden heeft bij mij, maar ik ben bang dat hij mij via rechtelijke procedures wel dat geld kan afdwingen.

wolf2
Berichten: 2071

#5 , 09 apr 2008 21:41

Zie burgerlijk wetboek 1290 tot 1299.

In principe: automatisch gebeurt er "compensatie".

djanodive
Berichten: 326

#6 , 20 apr 2008 14:43

Maak het verschil tussen wat je nog moet en hetgene erop staat. Ofwel dat zijn schulden groter zijn dan hetgene erop staat.

Trouwens, die geleasde wagen, kan je dat niet annuleren?
Ik zou proberen een deal met hem af te sluiten.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”