Aangifte personenbelasting zelfstandige ondernemer uit Nederland

earthling_am
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Aangifte personenbelasting zelfstandige ondernemer uit Nederland

#1 , 23 okt 2018 22:11

Beste,

Ik woon sinds 28 december 2017 in België. Daarvoor woonde ik in Nederland en was ik mede-eigenaar van een klein vof (webdesign bureau). Ik heb begrepen dat ik voor het aanslagjaar 2018 toch de aangifte moet gaan doen. Kan iemand mij a.u.b. uitleggen welke bedrijfsgegevens ik op het formulier moet invullen en onder welke deel. Alvast bedank!

Met vriendelijke groet,

Robert

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 23 okt 2018 22:36

Best via een boekhouder laten doen, dan hebt u buiten het advies ook nog het grote voordeel dat uw aangifte nog tijdig gaat zijn. Boekhouders hebben nog tijd tot 25/10, dus morgen nog langsgaan met al uw papieren.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 okt 2018 08:18

Dit is wel voor Nederland hé

Ik denk maar ben niet zeker dat deze reeds voor 1 juli moest binnen zijn in Nederland, particulieren 1 april !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

earthling_am
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 okt 2018 15:46

Hallo LeenW, bedankt voor uw snelle reactie. Op een korte termijn een betaalbare boekhouder vinden gaat denk ik niet meer lukken. Ik moet het dus zelf gaan doen. Ik hoopte dat iemand mij op dit forum kon helpen.
Best via een boekhouder laten doen, dan hebt u buiten het advies ook nog het grote voordeel dat uw aangifte nog tijdig gaat zijn. Boekhouders hebben nog tijd tot 25/10, dus morgen nog langsgaan met al uw papieren.

earthling_am
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 okt 2018 15:47

Hi denlowie, bedankt voor uw reactie. Het gaat om de Belgische aangifte.
Dit is wel voor Nederland hé

Ik denk maar ben niet zeker dat deze reeds voor 1 juli moest binnen zijn in Nederland, particulieren 1 april !

LeenW
Berichten: 12825

#6 , 24 okt 2018 15:50

Hallo LeenW, bedankt voor uw snelle reactie. Op een korte termijn een betaalbare boekhouder vinden gaat denk ik niet meer lukken. Ik moet het dus zelf gaan doen. Ik hoopte dat iemand mij op dit forum kon helpen.
Best via een boekhouder laten doen, dan hebt u buiten het advies ook nog het grote voordeel dat uw aangifte nog tijdig gaat zijn. Boekhouders hebben nog tijd tot 25/10, dus morgen nog langsgaan met al uw papieren.
Zonder boekhouder bent u te laat met uw aangifte, in België is het zo dat particulieren een andere indieningsdatum hebben dan boekhouders (en dan ook nog eens een verschil elektronisch/papier, lijkt mij allemaal vrij ongrondwettelijk maar bon).

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”