Bewijzen gezinshoofd (ouder ten laste) terwijl zelfs herzieningen goedgekeurd werden

Fortuin
Berichten: 1013

Re: Bewijzen gezinshoofd (ouder ten laste) terwijl zelfs herzieningen goedgekeurd werden

#16 , 24 okt 2018 01:42

Iets minder "lastig doen" tegen de ambtenaar, en gewoon de stukken bezorgen die men opvraagt. Men moet nog een controle (en taxatie) doen.. dus het heeft weinig zin om nu al iemand onnodig op te jutten die binnen dit en een aantal weken over je dossier gaat moeten beslissen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
polk
Berichten: 437

#17 , 24 okt 2018 14:11

Gelet op de eerdere reactie verwacht ik dat de volgende reactie ook weer nutteloos gaat zijn en dat ik mijn tijd (en die van de fiscus) ga moeten verkwisten met een bezoekje aan de desbetreffende dienst, om alsnog geen concreet antwoord te krijgen.

Wordt vervolgd...
Artikel 316, WIB 92

Onverminderd het recht van de administratie tot het vragen van mondelinge inlichtingen, is eenieder die onderhevig is aan de personenbelasting, de vennootschapsbelasting, de rechtspersonenbelasting of de belasting van niet-inwoners verplicht de administratie, op haar verzoek, binnen een maand te rekenen van de derde werkdag volgend op de verzending van de aanvraag, welke termijn wegens wettige redenen kan worden verlengd, schriftelijk alle inlichtingen te verstrekken die van hem worden gevorderd met het oog op het onderzoek van zijn fiscale toestand.

Ik treed Fortuin bij, u loopt op de feiten vooruit. In dit stadium van de procedure stelt de fiscus de vragen, niet u. Indien uit een bericht van wijziging blijkt dat de fiscus zinnens is u te taxeren kan u in discussie treden.

Fortuin
Berichten: 1013

#18 , 24 okt 2018 14:24

Los van het wetsartikel.. ambtenaar zegt letterlijk dat hij bijna in het werk verzuipt wegens veel dossiers. Je mag steeds op de feiten spelen, maar niet op de man.

Klinkt misschien logisch, maar mensen zijn ook minder hard voor mensen die ze aangenaam vinden. Dat wilt niet zeggen dat alles passeert, maar meestal gaat het toch om een inschatting. Als hij 50 dossiers heeft waarvan er 15 mogelijke disputen zijn en hij er maar 10 kan verwerken...

Reclame

rudolf the reindeer
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#19 , 25 okt 2018 05:43

Misschien kwam ik inderdaad wel iets te scherp uit de hoek, maar het lijkt me niet overdreven om concrete antwoorden op concrete vragen te verwachten.

Alleszins is zijn antwoord positief en blijkt mijn eerdere veronderstelling (dat ze gegevens vragen die ze eigenlijk al hebben) dus niet te kloppen:
Beste,

Dat u aan gegevens via MYMINFIN kan raadplegen betekend niet dat wij die ook kunnen raadplegen.
Documenten moeten verwerkt worden naar onze systeem , en dat vergt tijd.


Kan u eventueel uw telefoonnummer doorgeven zodat ik u op een gepaste uur kan bellen voor meer inlichtingen.

Met vriendelijke groet,

M A
Administratief assistent
Ik ben benieuwd naar het gesprek.

rudolf the reindeer
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#20 , 07 nov 2018 20:14

Korte update: Mr. A van de belastingdienst heeft mij proberen vorige week proberen te bellen, maar net op een moment dat ik niet kon opnemen.
Hij heeft geen tweede keer proberen te bellen, maar ik heb er zelf ook niet meer achter gezeten.

Mijn antwoord op de vraag naar inlichtingen werd vandaag verstuurd, nu is het afwachten.

jef007
Berichten: 1679

#21 , 10 nov 2018 20:12

is er niet zoiets als behoorlijk bestuur??

kosten die in het verleden aangenomen zijn, kunnen die later zomaar verworpen worden?

LeenW
Berichten: 12816

#22 , 10 nov 2018 20:15

is er niet zoiets als behoorlijk bestuur??

kosten die in het verleden aangenomen zijn, kunnen die later zomaar verworpen worden?
Behoorlijk bestuur is van ondergeschikt belang tegenover de Wet. Je kunt daar op deze manier geen rechten uit putten.

jef007
Berichten: 1679

#23 , 10 nov 2018 20:21

das ook waar

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”