belastingteruggave inhouden

an0
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

belastingteruggave inhouden

#1 , 03 okt 2018 12:01

Beste,

Het probleem heeft zich nog nooit voorgedaan maar ieder jaar opnieuw stel ik me deze vraag:

Ik trek meestal terug van de personenbelasting, maar rond dezelfde tijd krijg ik meestal de rekening voor de verkeersbelasting en onroerende voorheffing.

Ik weet dat een belastingteruggave kan gebruikt worden om bepaalde schulden terug te betalen, ik neem aan dat dat ook kan voor verkeersbelasting en onroerende voorheffing, maar ben ik juist als ik veronderstel dat dat enkel gebeurd als je te laat betaald?
Dus bvb. verkeersbelasting moet op 10/11 betaald worden, teruggave personenbelasting gebeurd eind oktober, ik neem aan dat de verkeersbelasting dan niet verrekend gaat worden omdat die nog niet te laat betaald is?

Bijkomende vraag: tot nu toe nog niets ontvangen van de belastingen, ik weet dat ze nog veel tijd hebben, maar is daar een of andere volgorde die ze hebben welke aangifte eerst wordt behandeld?

Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 okt 2018 12:47

Je zal toch wel een maand of twee over tijd moeten zijn eer ze dit gaan afhouden !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12824

#3 , 03 okt 2018 15:41

VB Is Vlaams geworden, dat maakt het mogelijk ingewikkelder dan vroeger.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”