Vakantiewoning inkomsten , als uitgeschreven belg in het buitenland.?

Belgoo1964
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Vakantiewoning inkomsten , als uitgeschreven belg in het buitenland.?

#1 , 01 okt 2018 18:31

Hallo :

Ik woon & werk, als belg, in London, ben daar ook ingeschreven - en ben volledig uitgeschreven uit Belgie. Ik betaal dan ook belastingen op mijn inkomsten van London in de UK.
In Belgie bezit ik een huis, waar ik Onroerende Voorheffing belastingen op betaal.
Ik verhuur dat huis ook zo'n 15 weekends per jaar als vakantiewoning.
Moet ik die inkomsten aangeven in Belgie ? In Engeland ?

Met dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fortuin
Berichten: 1013

#2 , 01 okt 2018 19:04

Belastbaar in België, vrijgesteld in het VK (mogelijk wel nog aan te geven in het VK ter verrekening, maar dat moet je nakijken bij een lokale Britse fiscalist)

ExpatD
Berichten: 33
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 okt 2018 03:22

Belastbaar in België, vrijgesteld in het VK (mogelijk wel nog aan te geven in het VK ter verrekening, maar dat moet je nakijken bij een lokale Britse fiscalist)
Is er een verschil met een huis dat verhuurd wordt volgens 3/6/9? Ik dacht gelezen te hebben dat als het KI onder een bepaald bedrag was dat de inkomsten niet belast worden als niet rijksinwoner en als dat je enige Belgische inkomsten zijn, je geen belastingsbrief meer dient in te vullen?

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 03 okt 2018 12:48

Als er iemand is gedomicilieerd dan betaal je geen tweedeverblijftaks.
Andere belastingen wel,
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”