vergissing bij invullen belastingsbrief

martinelle
Topic Starter
Berichten: 2

vergissing bij invullen belastingsbrief

#1 , 02 apr 2008 07:55

Ik heb de laatste 3 jaar pensioensparen ingebracht in mijn belastingen. Nu blijkt dat dit een langetermijn rekening is (ik heb dat per toeval ontdekt),dus heb ik geen recht om dat in te brengen in mijn belastingen. Hoe pak ik dat nu het beste aan om die vergissing recht te zetten en staat daar ook een boete op? Kan dit verjaren zoiets?
met dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
djanodive
Berichten: 326

#2 , 20 apr 2008 14:46

Ik zou gewoon zelf naar de belastingscontroleur stappen en dit melden. Misschien kom je er vanaf met een herberekening van het voordeel dat je gedaan hebt en de wettelijke intrest erbij. Want als ze het later zelf ontdekken kan het natuurlijk zij dat ze zeggen dat je het opzettelijk gedaan hebt.

je kan zelf gaan of aangetekend versturen. Als je het aangetekend doet heb je een bewijs dat je het zelf gemeld hebt, maar zijn ze misschien ook verplicht om het recht te zetten. Doe je het mondeling, dan kan hij nog zeggen: laat maar vallen. Maar het blijft een gok.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”