Domicilie bij tijdelijk werk in buitenland

nxtm
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Domicilie bij tijdelijk werk in buitenland

#1 , 22 sep 2018 16:47

Ik heb een aanbod gekregen om voor een bepaalde periode (normaalgezien een jaar, maar kan korter/langer worden) in Azië te gaan werken.
Mijn arbeidscontract in België wordt stopgezet en ik krijg een nieuw lokaal arbeidscontract.
Het land heeft een double taxation agreement met België, dus ik zal normaalgezien niet/beperkt belast worden in België op mijn inkomsten in Azië.
Ik ga tijdens mijn verblijf enkele keren terug naar België komen.

Mijn nieuwe adres is nog onbekend, de eerste maand ga ik in een hotelkamer/serviced appartement verblijven, en erna pas in een appartement.

Ben ik verplicht mijn domicilie bij mijn ouders in België te schrappen? (de verblijfsduur in Azië is voorlopig nog onbekend, maar waarschijnlijk een jaar)
Heeft het al dan niet verplaatsen van mijn domicilie naar Azië veel invloed op mijn belastingen?
Blijft de Belgische mutualiteit geldig zolang mijn domicilie/(referentieadres) in België blijft en ik minder dan 3 maanden aaneengesloten buiten België ben?


Mocht het nodig zijn kan ik mijn domicilie sowieso pas verplaatsen na een maand, vermits ik de eerste maand in een hotelkamer/serviced appartement ga verblijven.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding