ontvangst aanslagbiljet personenbelasting

poliep6
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

ontvangst aanslagbiljet personenbelasting

#1 , 17 sep 2018 09:22

Dit kalenderjaar ontving ik 2 aanslagbiljetten. Het eerste in april over het aansl j2015/ink 2016 ? het tweede in september over het aanslj 2016/ink 2017. Vorige jaren was dit maar 1 per kalenderjaar. Dit jaar moet ik 2 maal bijbetalen liefst € 6000 in totaal. Is dit normaal ? In februari 2017 ben ik met pensioen gegaan. Kan dit de reden zijn ? Kan ik uitstel van betaling of spreiding van betaling krijgen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 sep 2018 09:25

U zal spreiding kunnen krijgen meestal 3 maand en soms geeft men 6 maand, maar dit gebeurt nog dat mensen eens een jaar niks krijgen en dan 2 in één jaar
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

berenod
Berichten: 942

#3 , 17 sep 2018 09:32

De aanslagbiljetten worden verstuurd tussen september en eind juni het jaar daaropvolgend.

Dus met veel pech kan je ergens in de eerste maanden van het jaar een (laat) aanslag biljet ontvangen, gevolgd dan in september met een vroeg verstuurd aanslagbiljet.

Als je via tax on web je aangifte doet krijg je onmiddellijk het geschatte bedrag dat je moet betalen/terugtrekken, het beste is van dit bedrag vanaf eind september opzij te houden, zodanig dat je nooit voor verassingen komt te staan.

Reclame

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#4 , 17 sep 2018 17:12

Sparen voor verassingen??

Sorry berenod.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#5 , 17 sep 2018 17:15

Ver-assingen worden gewoonlijk betaald met geld uit de erfenis.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”