Gemakkelijk toegankelijke informatie

Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

Gemakkelijk toegankelijke informatie

#1 , 23 aug 2018 09:25

Welke informatie ligt binnen handbereik van onze overheidsdiensten indien men beschikt over het rijksregisternummer van een burger?
Bijvoorbeeld :
Verkeersdelicten?
Lopende rechtszaken?
Over een grote periode betaalde belastingen?
Strafbare feiten?
Lonen?
Gebruikte voertuigen?
enz... ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12826

#2 , 23 aug 2018 10:15

Alles, maar enkel de relevante diensten gaan toegang hebben tot bepaalde gegevens.

Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

#3 , 23 aug 2018 11:16

Alles, maar enkel de relevante diensten gaan toegang hebben tot bepaalde gegevens.
Dan even iets meer specifiek.
Bij een bezoek aan de BBI in Brussel ( 8 mei 2012) werd me meegedeeld dat de dienst moet nagaan of een 'belasting op vermoedens' klopt met het uitgavepatroon van het geviseerd gezin. Vandaar mijn vraag.

Aan welke gegevens kan de dienst die instaat voor een herziening inkomstenbelasting?
In ons Waals landsgedeelte noemt die dienst "Contrôle IPP" ik weet niet wat de Vlaamse benaming is.

Reclame

LeenW
Berichten: 12826

#4 , 23 aug 2018 11:24

Ik betwijfel dat er een lijst bestaat met welke dienst wat kan zien. Met een beetje logisch redeneren lijkt het mij wel evident dat de Fiscus niets te zien heeft met uw strafbare feiten en dat omgekeerd de politie geen toegang heeft tot uw fiscale gegevens (tenzij mits machtiging van de Procureur in het kader van een gerechtelijk onderzoek).

Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

#5 , 23 aug 2018 13:31

Ik betwijfel dat er een lijst bestaat met welke dienst wat kan zien. Met een beetje logisch redeneren lijkt het mij wel evident dat de Fiscus niets te zien heeft met uw strafbare feiten en dat omgekeerd de politie geen toegang heeft tot uw fiscale gegevens (tenzij mits machtiging van de Procureur in het kader van een gerechtelijk onderzoek).
" Mijn" strafbare feiten? Toch opletten welke sfeer je hier weer tracht te scheppen,
Bij wie zou ik te rade kunnen gaan om te kijken tot welke fiscale gegevens de fiscus toegang heeft?
Helpdesk FOF financiën misschien?

meesje
Berichten: 475

#6 , 23 aug 2018 13:43

Ik betwijfel dat er een lijst bestaat met welke dienst wat kan zien. Met een beetje logisch redeneren lijkt het mij wel evident dat de Fiscus niets te zien heeft met uw strafbare feiten en dat omgekeerd de politie geen toegang heeft tot uw fiscale gegevens (tenzij mits machtiging van de Procureur in het kader van een gerechtelijk onderzoek).
" Mijn" strafbare feiten? Toch opletten welke sfeer je hier weer tracht te scheppen,
Bij wie zou ik te rade kunnen gaan om te kijken tot welke fiscale gegevens de fiscus toegang heeft?
Helpdesk FOF financiën misschien?
Waarom gedraag je je zo paniekerig in al de threads die je op het forum gooit?
Je bazuint overal uit dat je gelijk hebt en een boek gaat (laten) schrijven over de ondergang van de fiscus (der Untergang), maar toch gedraag je je zoals een angstige schizofrene muis die aan achtervolgingswaanzin lijdt.
Mensen die zeker zijn van hun stuk doen dat niet en snauwen ook niet naar degenen die hun antwoorden. Het lijkt wel een tafereeltje uit een achtergestelde wijk in het midden van de vorige eeuw.
Laatst gewijzigd door meesje op 23 aug 2018 13:46, 3 keer totaal gewijzigd.
Waar een weg is is een wil.

LeenW
Berichten: 12826

#7 , 23 aug 2018 13:43

"Uw" was algemeen bedoeld.

Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

#8 , 23 aug 2018 13:54


Waarom gedraag je je zo paniekerig in al de threads die je op het forum gooit?
Je bazuint overal uit dat je gelijk hebt en een boek gaat (laten) schrijven over de ondergang van de fiscus (der Untergang), maar toch gedraag je je zoals een angstige schizofrene muis die aan achtervolgingswaanzin lijdt.
Mensen die zeker zijn van hun stuk doen dat niet en snauwen ook niet naar degenen die hun antwoorden. Het lijkt wel een tafereeltje uit een achtergestelde wijk in het midden van de vorige eeuw.
Haha, dit is echt grappig. Wel, paniekerig lijkt me niet echt de goede woordkeuze.
Overloop even alle vragen die hier al aan bod zijn gekomen. Steevast komt er steeds een moment dat het woord fraude naar mijn hoofd wordt geslingerd.
Dat dit zonder enige grond gebeurd op café tussen zatlappen kan ik nog inkomen.
Dat dit voor leden op een juridisch forum vaak het enige redmiddel is om een discussie te stoppen lijkt me niet zo evident.
Wat zou de reden zijn?
Wat beweegt u bijvoorbeeld om de post te schrijven die je net gepost hebt?
Laatst gewijzigd door Johan Daelemans op 23 aug 2018 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

#9 , 23 aug 2018 13:56

"Uw" was algemeen bedoeld.
Dat dacht ik wel, geen probleem hoor.

meesje
Berichten: 475

#10 , 23 aug 2018 15:15


Waarom gedraag je je zo paniekerig in al de threads die je op het forum gooit?
Je bazuint overal uit dat je gelijk hebt en een boek gaat (laten) schrijven over de ondergang van de fiscus (der Untergang), maar toch gedraag je je zoals een angstige schizofrene muis die aan achtervolgingswaanzin lijdt.
Mensen die zeker zijn van hun stuk doen dat niet en snauwen ook niet naar degenen die hun antwoorden. Het lijkt wel een tafereeltje uit een achtergestelde wijk in het midden van de vorige eeuw.
Haha, dit is echt grappig. Wel, paniekerig lijkt me niet echt de goede woordkeuze.
Overloop even alle vragen die hier al aan bod zijn gekomen. Steevast komt er steeds een moment dat het woord fraude naar mijn hoofd wordt geslingerd.
Dat dit zonder enige grond gebeurd op café tussen zatlappen kan ik nog inkomen.
Dat dit voor leden op een juridisch forum vaak het enige redmiddel is om een discussie te stoppen lijkt me niet zo evident.
Wat zou de reden zijn?
Wat beweegt u bijvoorbeeld om de post te schrijven die je net gepost hebt?
Omdat iemand die zeker is van zijn zaak dergelijke vragen niet stelt. Het zou wat worden indien iedereen die een gerechtelijke procedure heeft lopen hier steeds opnieuw dezelfde vragen komt stellen waarop men vervolgens het antwoord niet wil horen.

Ik heb niets gezegd over fraude...

"Dat dit voor leden op een juridisch forum vaak het enige redmiddel is om een discussie te stoppen lijkt me niet zo evident. Wat zou de reden zijn? "
Eenvoudig. Discussies waarover alles is gezegd mogen best worden gestopt. Dat is geen discussie meer maar pollutie.
Waar een weg is is een wil.

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#11 , 23 aug 2018 15:27

Dat is blijkbaar bij deze TS niet het geval. Bijna al zijn threats eindigen met minstens 10 pagina's.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#12 , 23 aug 2018 15:48

Wanneer gaan dit hier ooit eindigen al al die maanden het zelfde liedje ik lees hier niks meer van, want zijn proces moet hij hier niet voeren hoor !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

#13 , 23 aug 2018 16:12

Kijk, ze tekenen allemaal present...
Nu even naar de essentie van deze vraag / draad.
Ik vermoed dat iedereen die wat beschikt over een logisch denkvermogen wel weet dat de opgelegde belasting uit de duim is gezogen. Om bewijzen daaromtrent is het me ook niet meer om te doen - inzage en recht op kopijen via burgerlijke partij - erg slim moet je niet zijn om de juiste conclusies te trekken.
Waar het nu nog over gaat is de aangedane schade, zowel de financiële ls de morele schade.
Niet vergeten dat dit gezin zo'n 9 jaar geleden door deze belasting op straat is gegooid.

Verantwoordelijk zijn voor je daden. Daar gaat het nog over. Als een dienst met een druk op de knop toegang heeft tot niet mis te verstane informatie en deze vervolgens negeert dan heeft de fiscus er weer een probleem bij.

Dus stoten we mogelijk op werkwijzen bij de fiscus waar ik als burger mij grote vragen bij stel.
Deze komen dan hier terecht zodat antwoorden kunnen gevonden worden en deze ook toegankelijk worden gemaakt voor de rest van België. Iemand daar problemen mee? Zo ja , waarom?

Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

#14 , 23 aug 2018 16:33

Jullie mogen even nalezen.
Post 1 tot 5, proper professioneel...
Dan komt mees op de proppen - emotionele niks bijbrengende post.
Vervolgens komen de klassiekers hun onvrede ventileren.

Kunnen jullie niet gewoon normaal doen mensen? Als de vragen jullie niet aanstaan antwoord dan gewoon niet. Waarom steeds ruzie stoken?

Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

#15 , 23 aug 2018 17:31

Je bazuint overal uit dat je gelijk hebt en een boek gaat (laten) schrijven over de ondergang van de fiscus
Ondergang van de fiscus? Is dat niet wat overdreven?
Het boek gaat over eenzelfde dossier dat in twee gewesten twee totaal verschillende onderzoeken en en twee tegengestelde conclusies van fiscus en justitie oplevert. Vervolgens zal het 10 jaar duren om beide naast elkaar te leggen en die absurditeit aan te tonen. Yep, we zijn ondertussen zo ongeveer 10 jaar verder.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”