Onze conclusietermijn loopt af binnen enkele dagen en...

Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

Onze conclusietermijn loopt af binnen enkele dagen en...

#1 , 15 aug 2018 09:31

Onze conclusietermijn loopt af binnen enkele dagen en...

nu viel 'onze' twee maand samen met de vakantieperiode van zowel overheidspersoneel, advocaten en wel, bijna alle andere mensen. Ook heeft mijn strijdmakker zijn toga definitief aan de haak gehangen waardoor heel wat info op zeer korte termijn dient verwerkt te worden door de vervanger.

Nu heb ik hier voor mij het syntheseproces-verbaal leggen welke onder andere handelt over de zaak die ik einde 2005 heb overgelaten. Hierin staan duidelijk alle protagonisten en stromannen vermeld tussen de overname in 2006 en faling in 2010. Verder heb ik ook de documenten die handelen over wie , wat en wanneer van alle bankrekeningen. Ook van de bankrekening waarvoor ik 'voor alle gemak' door de fiscus ben aangeduid als 'eigenaar'.
Deze documenten kan ik aanvullen met mijn 'verklaring benadeelde persoon' en vervolgens toelating - inzage in het dossier dat ik hierboven vermeld.

Nu is ons hele dossier (herziening inkomstenbelasting 2007) namelijk gebaseerd op documenten vanuit overheidsdienst BTW-controle en niet beantwoorde brieven naar die overgelaten bvba, het aantal brieven die echt naar ons toe zijn gestuurd voorafgaand aan onze aanslag (230.000€) is ... nul...(??)

Mijn vraag is nu, indien ik in onze conclusies beperk tot bovenstaande essentiële informatie, kan
ik dan eisen dat men alle briefwisseling en documenten die uit dat verkeerd gelinkt dossier (2007)
uit mijn dossier verwijderd?


Ik heb enkel morgen en overmorgen om deze conclusies op te stellen en eventueel nog bijkomende vertalingen te doen. Echt veel tijd ( en dat zeggen na een zaak die al bijna 10 jaar aansleept) heb ik niet.

bedankt alvast, Johan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

#2 , 15 aug 2018 20:08

Niks reactie. Is mijn denkpiste zo onlogisch? Of wordt er liever niet over gecommuniceerd?

Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

#3 , 16 aug 2018 08:21

Bizar. Het lijkt alsof er een onuitgesproken regel bestaat die verbied antwoorden te geven die het vermoeden van fouten bij fiscus en/of justitie in de hand werken.
In de kantlijn van deze zaak denk ik al zo'n 20 keer een slot op een draad ontvangen te hebben.

Dat diegene die nog twijfelt aan de ware toedacht van deze hele zaak even zijn gedachten neerschrijft.
Misschien kan ik dan opnieuw volgen.

Tegelijk ook even meedelen dat diegenen die via dit forum werkelijk hebben geholpen - niet juridisch actief waren.

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 aug 2018 15:24

Er is geen enkele reden om die documenten uit de debatten te weren.
U moet ook argumenteren waarom de aanslag willekeurig is.
Als de aanslag formeel geldig zou zijn geldt dat u moet bewijzen dat de aanslag willekeurig is. Dit wil zeggen dat de fiscus uit de gegevens waarover zij beschikte in redelijkheid niet de conclusie kon trekken die ze getrokken heeft. In casu: uit de gegevens vermeld in het pv kon de fiscus zonder u te horen niet besluiten dat u dat geld ter beschikking van de vennootschap gesteld hebt.
U kan ook de bewijskracht van het pv betwisten: te laat opgesteld en schending van de rechten van de verdediging, u werd te laat in kennis gesteld ervan.

Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

#5 , 17 aug 2018 08:36

Er is geen enkele reden om die documenten uit de debatten te weren.
U moet ook argumenteren waarom de aanslag willekeurig is.
Als de aanslag formeel geldig zou zijn geldt dat u moet bewijzen dat de aanslag willekeurig is. Dit wil zeggen dat de fiscus uit de gegevens waarover zij beschikte in redelijkheid niet de conclusie kon trekken die ze getrokken heeft. In casu: uit de gegevens vermeld in het pv kon de fiscus zonder u te horen niet besluiten dat u dat geld ter beschikking van de vennootschap gesteld hebt.
U kan ook de bewijskracht van het pv betwisten: te laat opgesteld en schending van de rechten van de verdediging, u werd te laat in kennis gesteld ervan.
Van dat PV is eigenlijk niemand in kennis gesteld. Van enig doorsturen naar mensen die in dat PV ter sprake komen is niks terug te vinden.
18 maand na datum opgesteld en door ons pas teruggevonden in de argumentering van de fiscus nog eens 12 maand later (december 2010) dus nadat er al een beslissing was genomen over ons bezwaar.

Een dikke merci, deze informatie kan nog mee.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”