Wonen in Malta, werken voor Belgisch bedrijf als internationaal business developer

NIXX
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Wonen in Malta, werken voor Belgisch bedrijf als internationaal business developer

#1 , 14 aug 2018 12:52

Ik ben op zoek naar informatie hoe ik het wettelijk kan regelen in mijn specifieke situatie.

Ik werk als internationaal business developer account manager voor een Belgisch bedrijf, gezien ik constant reis 80 tot 90% van mijn tijd ben ik steeds onderweg in verschillende landen van de Europese unie.
Door mijn specifieke job hoef ik eigenlijk niet te wonen in België aangezien ik van thuis uit vertrek en slecht 1 maal per maand op het bedrijf moet zijn voor een vergadering.
Daarom zou ik graag gaan wonen in Malta en vandaar uit verder werken.
Het heeft niets te maken met domicilie fraude, ik werk en krijg geen uitkeringen dus zou ik niet weten waarom dit domicilie fraude zou zijn, ik ben bereid alles volgens het boekje te doen en netjes belastingen te betalen in Malta of België.

Ik wil enkel weten of het mogelijk is en zo ja, hoe moet ik dit aanpakken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 14 aug 2018 13:27

Indien u zich wilt inschrijven in Malta verwijs ik u graag door naar de wetgeving van Malta . Dit is een Belgisch forum en wij lichten enkel de Belgische wetgeving toe.

Indien u Maltees wordt, weet ik niet welke gevolgen dit heeft voor uw werkgever en uw loon. Ik meen wel te begrijpen dat Maltezers geen belastingen betalen op het loon dat ze in het buitenland verdienen. Dan lijkt het me inderdaad handig om daar ingeschreven te staan.

artemis
Berichten: 3293

#3 , 14 aug 2018 16:22