Hoe belasting betalen van handmade?

Mouris
Topic Starter
Berichten: 33
Juridisch actief: Nee

Hoe belasting betalen van handmade?

#1 , 02 aug 2018 15:52

Hallo, beste experts en inwoners van België! Ik heb een vraag. Ik weet dat veel mensen in België handwerken. Tegelijkertijd is het inkomen dat ze hebben bij de verkoop van hun producten, zachtjes zeggend, niet genoeg om te overleven. Daarom heeft het geen zin om jezelf te formaliseren als een particuliere ondernemer. Het belangrijkste inkomen voor dergelijke mensen is ofwel de lonen op de hoofdwerk of sociale uitkeringen. Maar de verkoop, zelfs als een of twee producten per jaar, deze mensen niet schelen, krijgen, hoewel zeer klein, maar het extra geld, denk ik, moet worden gelegaliseerd? Laat me aub weten hoe en waar je het nodig hebt om te doen, maar zonder zich uitgifte als een individuele ondernemer, en zonder verlies van basisinkomen (sn of voordelen). Is het voldoende om eenvoudigweg in de belastingaangifte extra middelen en de betaling van een overeenkomstig belastingtarief op te geven. Hoeveel kunt u op deze manier bovendien nog een jaar nodig hebben om geen ondersteuning te verliezen? Ik weet ook dat vrijwilligerswerk ook wat voorkeuren geeft op het gebied van extra inkomsten. En wat kan een bedreiging vormen voor het verbergen van bijvoorbeeld honderd-tweehonderd euro per jaar uit de verkoop van handwerk. Bestaan ​​er officiële berekeningsmethoden in België om het omzetdeel (winst) uit de verkoop van hun ambachten te bepalen? De prijs van het verkochte product is immers niet gelijk aan de winst die hiermee wordt behaald. Hoe te bewijzen dat een deel van de ontvangen fondsen de kosten van de gemaakte kosten zijn? Heel erg bedankt voor steun en sorry voor mijn Nederlands.
Laatst gewijzigd door Mouris op 02 aug 2018 15:57, 2 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 02 aug 2018 15:54

In de meeste gevallen gaat dit een zelfstandige activiteit in bijberoep worden.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 02 aug 2018 22:22

Ga eens langs vb een middenstandsorganisatie die kunnen u al op weg helpen.

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5917
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 02 aug 2018 22:34

Voor de "winst" die met een bruto omzet van tussen de honderd en de tweehonderd euro per jaar "misschien" kan worden behaald komt geen enkele belastingcontroleur uit zijn bed.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”