Welke wijze van co-ouderschap en belastingen

Pit76
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Welke wijze van co-ouderschap en belastingen

#1 , 23 jul 2018 15:54

Dag allen,

Onlangs heb ik beslist om de relatie met mijn vrouw te stoppen. We hebben samen 2 minderjarige dochters en zijn nu, hoe moeilijk ook, op zoek naar wat voor ons beide de beste regeling is voor het co-ouderschap, fiscaal gezien.

Momenteel staan de kinderen ten laste bij mij. Eens we uit elkaar zijn, is het dan voordeliger om de kinderen bij haar ten laste te zetten? Als ik het goed gelezen heb kan ik het bedrag wat ik dan betaal op de kindrekening inbrengen in mijn belastingen?

Is het beter om fiscaal gedeeld co-ouderschap te doen?
Zijn er nog andere oplossingen?

Ik vraag hier niet de beste oplossing voor mij alleen maar voor ons beide.
Het is zo al moeilijk genoeg en er zijn blijkbaar wel wat mogelijkheden. We komen nog overeen dus we zoeken een oplossing voor ons beide.
Waar kunnen we inlichtingen vinden of verkrijgen zonder er een advocaat bij te moeten betrekken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
laryge
Berichten: 136
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 jul 2018 17:25

Je weet dat alleen zeker als je het laat berekenen. Ik stuurde je in PB een link.
Meestal is het voordeligst kinderen ten laste bij de munst verdienende ouder. Ook elk een kind ten laste kan, maar dat heeft dan weer andere nadelen. Laat je ajb bijstaan en maak nu geen keuzes waar jullie later spijt van hebben.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”