loonbeslag bij 2 jobs

zaydatobie
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

loonbeslag bij 2 jobs

#1 , 08 jul 2018 16:02

ik oefen 1 voltijdse job uit en 1 deeltijdse job.nu heb ik loonbeslag bij de werkgever gekregen van mijn voltijdse job en niet bij de werkgever van de halftijdse.
de 2 werkgevers zijn aangesloten bij eenzelfde sociaal secretariaat .het loonbeslag is niet door deurwaarder gelegd,maar door belastingen.
nu bij de uitbetaling van de lonen merk ik dat het sociaal secretariaat de 2 lonen samentelt voor de berekening van
het beslagbaar bedrag en ik welgeteld nog 273 euro overhoud van mijn voltijds loon.
mijn vraag is nu.. mag dit sociaal secretariaat zomaar deze samentellingen doen op eigen houtje ;alhouwel er geen beslag gelegd is bij de werkgever van mijn
halftijdse job,

mvg,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 jul 2018 16:58

U loon waar je die ook verdiend mogen ze allemaal samen tellen, maar ze moeten zien dat je het onbeslagbaar loon toch ontvangt, dus als je drie werken heeft en je krijgt op de drie werken een look vb ; 1200 +400 + 800 = 2400€ dan moeten ze zien dat je +/- een 1300€ overhoud, hoe ze de verdeelsleutel word gemaakt, maakt ook niks uit.

Als je dus meer dan 1432€ netto per maand verdient dan moeten ze zien dat je 1329,80€ overhoud !!

Al de rest waar je ook verdiend mogen ze beslag opleggen !

En ook op je verlofgeld kan men beslag opleggen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

zaydatobie
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 jul 2018 21:25

mag sociaal secretariaat zomaar dit uit hun eigen doen?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#4 , 08 jul 2018 21:42

Neen, maar die doen dat met het bevelschrift dat ze van de overheid hebben gekregen en dan is het niet van mogen maar van moeten.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 jul 2018 05:59

Zoals Franciscus al schreef" dan is het niet van mogen maar van moeten."

En daar staan grote boetes op voor de werkgever als hij dit niet doet., het secretariaat doet enkel wat ze wettelijk MOETEN.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jefke007
Berichten: 1812

#6 , 09 jul 2018 10:11

probleem is dat topicstarter bij geen enkele officiele instantie kan gaan klagen, want dan leggen ze toch gewoon een beslag voor de tweede werkgever en
zaak is opgelost

Kan men in "dimona" niet zien welke werkgevers iemand heeft.
Voor deurwaaarders zou dat toch een makkelijk hulpmiddel zijn

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 09 jul 2018 10:37

Jefke door het feit dat men op twee plaatsen geeft geind, dan is dit wel het bewijs dat de deurwaarder weet bij wie je werkt, en ja alles samengeteld voor 1 persoon zoals TS moet er maar bij beide tesamen maar 1329,80 over zijn al de rest is beslag.

Mocht TS met een wagen rijden en dan per toeval controle hebben dan is het de wagen langs de kant en is de totale som te betalen in 1 maal + 25% kosten.
Dus is TS nog goed af, want deze belastingschulden zijn nu ook niet van verleden maand als dit al in dit station zit.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”