Afbetalingsplan personenbelasting

milleke2018
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Afbetalingsplan personenbelasting

#1 , 29 jun 2018 15:05

Dag iedereen,
Ik moet 6000 euro personenbelasting betalen door een bijberoep uitgeoefend te hebben de jaren ervoor,ik vraag om een afbetalingsplan aan de belastingen maar het word geweigerd ,wat zou ik kunnen ondernemen ? iemand een voorstel ?

Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 jun 2018 15:15

Hebben ze daar soms een reden voor opgegeven?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 29 jun 2018 17:50

Ik denk dat je goedkoper af bent, als je een lening vraagt bij uw bank. Misschien kan de afbetalingstermijn daar langer duren dan bij de fiscus.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

LeenW
Berichten: 12824

#4 , 29 jun 2018 18:09

Worden er nog leningen gegeven voor fiscale schulden?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 jun 2018 18:16

Ja bij de belastingen is men van oordeel dat je deze centen reeds ontvangen heeft, waardoor ze niet snel nog een afbetalingsplan geven, soms 4 maanden en in zeer uitzonderlijke gevallen, ik zeg uitzonderlijk 12 maanden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

milleke2018
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 29 jun 2018 21:54

er is geen reden voor gegeven,ik kan er uit opmaken dat ik in 12 maanden dit niet kan afbetalen

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 30 jun 2018 07:43

Dan ga je naar de bank die bekend staat voor persoonlijke leningen en je leent 6000€ en je betaald dit af bv op 36 maanden !
Dit gaat het goedkoopste zijn en voor u het gemakkelijkste !

Heb je ooit bedrijfsbeheer gehad? zo ja dan wist je toch hoeveel ongeveer belastingen er gingen komen !

Je ziet zelfstandig zijn is niet altijd roze geur en maneschijn, ben zelf meer dan 30 jaar zelfstandig geweest

En je bent zeker niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn die in bijberoep stop wegens te hoge kosten.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”