schuld aan belastingen in buitenland

kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

schuld aan belastingen in buitenland

#1 , 25 jun 2018 12:58

Ik heb als Belg een paar jaar in Nederland gewoond en had schulden bij de belastingen in Nederland.Kunnen ze mij nu vervolgen als ik in België woon?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 jun 2018 14:31

Je mag wel de deurwaarder van België eerstdaags verwachten.
Binnenkort meer comfort voor schuldeisers met grensoverschrijdende vorderingen dankzij het Europees bankbeslag, een nieuw wapen tegen EU-wanbetalers.

Verordening nr. 655/2014 van 15 mei 2014 voert het Europees bankbeslag in.
en op 20/07/2017 keurde de Ministerraad (op voorstel van minister van Justitie Koen Geens) een voorontwerp van wet goed houdende diverse bepalingen inzake burgerlijk recht. Deze wet zal de verordening nr. 655/2014 omzetten in Belgisch recht.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 jun 2018 17:38

Dus u zegt dat ze me vanuit Nederland tot in België bankbeslag kunnen leggen enz....?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 jun 2018 20:07

Dit heb je goed gelezen, de mooie liedjes zijn gedaan ik verhuis naar een ander EU land en alles is in orde, vergeet dit maar!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

kirikos
Topic Starter
Berichten: 106
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 jun 2018 20:32

Ik ben een Belg die in Nederland gewoond heeft een paar jaar geleden had schuld voor de rijbelastingen vervolgen ze u tot in België voor dat?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 25 jun 2018 20:46

Ja, maar kan toch wel even duren, en op een dag krijg je een aangetekende brief van een incasso, en je betaald die niet dan lomt een Belgische deurwaarder dit innen.

Je mag je bedrag zeker maal 4 doen, aan kosten !

Het zelfde met boetes uit Nederland dit gaat zeer snel !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”