Belastingaangifte handelaar + intracomm. BTW vraagje

EmmaD
Topic Starter
Berichten: 10

Belastingaangifte handelaar + intracomm. BTW vraagje

#1 , 25 jun 2018 10:29

Ik heb een klein vraagje over mijn belastingaangifte in bijberoep. Ik verkoop zelfgemaakte juweeltjes en vul de volgende waarden in:
1600: netto winst (verkoopprijs - materiaal kosten/handelsgoederen)
1606: andere kosten (prijs website en reclamekosten)

Nu vraag ik me af of ik de RSZ moet apart ingeven in vak 1657 of ineens aftrekken van de bruto winst en in 1600 de verkoopprijs minus materiaalkosten minus rsz (op welk bedrag wordt RSZ eigenlijk berekend?).
En wat kan er allemaal vallen in mijn geval onder materiaal kosten. Ik steek elk juweel vb. in een doosje, waar boek ik aankoop van die doosjes? Als handelsgoed (in aftrek bij 1600) of aparte kost bij 1606? Hetzelfde voor de verzenddozen en -kosten?
Groeten kaarten valt wel onder 1606, neem ik aan?


Daarnaast nog een BTW aangifte vraag. Ik heb een intracommunautaire dienst (dus geen levering) gedaan aan een Duits bedrijf. Hoe geef ik dit in bij BTW?
Ik heb code 44 voor het totale bedrag en normaal is het code 54 voor de BTW, vul ik daar dan gewoon 0 in?
Als ik iets aankoop in het buitenland moet ik de BTW nl. zowel in 59 als 55 vermelden, zodat ze elkaar "opheffen", maar bij uitgaande facturen vind ik het zo meteen niet.


Bedankt voor de hulp!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12811

#2 , 25 jun 2018 22:06

Enkel 44 invullen + ICO indienen.

EmmaD
Topic Starter
Berichten: 10

#3 , 26 jun 2018 10:01

ICO doe ik inderdaad.
Enkel rooster 44? Geen btw ergens?
De reden waarom ik dit verwarrend vindt, is omdat uiteraard reken ik geen btw aan en maar de vermelding op mijn factuur van de betreffende wettekst. Maar als ik iets in het buitenland aankoop, wordt mij ook geen BTW aangerekend en moet ik het toch invullen. Dacht dat het bij uitgaande facturen misschien ook zo'n systeem was.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”