Onroerende Voorheffing

Tope
Topic Starter
Berichten: 916

Onroerende Voorheffing

#1 , 20 jun 2018 07:49

Ik heb op 29/11/2016 voor het laatst onroerende voorheffing betaald.
Zijn er nog mensen in mijn geval?
Ik hoop dat de Vlaamse Belastingsdienst mij niet de OV van 2017 én die van 2018 ineens laat ophoesten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tope
Topic Starter
Berichten: 916

#2 , 20 jun 2018 08:05

Voor alle duidelijkheid, ik heb mijn aanslagbiljet voor 2017 nog niet gekregen!

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 jun 2018 09:44

en je woont nog steeds in dezelfde woning, met dezelfde zakelijk gerechtigden? Ook niets terug te vinden via myminfin?

Reclame

Tope
Topic Starter
Berichten: 916

#4 , 20 jun 2018 10:41

Mijn situatie is hetzelfde gebleven. In My Minfin is het vak "Mijn dokumenten - Onroerende voorheffing" ook voor alle voorgaande jaren blanco.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 20 jun 2018 11:27

Uiteindelijk willen die toch hun sollen ...
Contacteer de VL belastingdienst eens ?

De aanslagbrieven werden helaas uitgestuurd hoor ... de mijne in elk geval toch :-(

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#6 , 21 jun 2018 10:16

Mijn situatie is hetzelfde gebleven. In My Minfin is het vak "Mijn dokumenten - Onroerende voorheffing" ook voor alle voorgaande jaren blanco.
Bij mij is dat ook blanco, omdat het bij mijn partner toekomt. Hij heeft een groter aandeel in de woning. Dat al eens geprobeerd?

Tope
Topic Starter
Berichten: 916

#7 , 06 jul 2018 16:11

TER INFO: Ik heb vanmorgen met de Vlaamse Belastingdienst gebeld en het is niet abnormaal dat ik mijn onroerende voorheffing voor 2017 nog niet ontvangen heb.
Op 12 juli a.s. wordt er nog een lading aanslagbiljetten verstuurd.

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#8 , 06 jul 2018 19:03

Als u het aanslagbiljet voor 2017 nog niet ontvangen heeft, en het is niet zichtbaar in “Mijn Dossier”, is er een reden waarom het nog niet is aangemaakt. Uit controles die we doen vóór het aanslagbiljet te versturen, blijkt soms dat het niet correct zou zijn; het is dan in niemand zijn belang om toch te verzenden.

Een aantal mogelijke redenen waarom de aanmaak van een aanslagbiljet uitgesteld wordt:
•er is nog een bezwaar of rechtszaak van vorige jaren lopend;
•er zijn fouten in de basisgegevens die wij ontvangen, zoals eigenaarsgegevens die niet kunnen kloppen (bv man en vrouw zijn beide voor 100% eigenaar (dus samen 200%), of de totale eigendomsrechten zijn maar 50%);
•er zijn wijzigingen in de gezinstoestand of in de toestand van het onroerend goed, waardoor extra controles nodig zijn;
•we laten zes maanden tussen de verzending van opeenvolgende aanslagbiljetten; een late verzending in het ene jaar, kan dus ook wat verschuiving voor het nieuwe jaar met zich meebrengen.

https://belastingen.vlaanderen.be/verze ... 18-gestart
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Tope
Topic Starter
Berichten: 916

#9 , 07 jul 2018 21:51

Zoals ik al eerder vermeldde, is er—bij mijn weten—totaal niets aan mijn situatie veranderd in vergelijking met de vorige jaren.
Mijn laatste OV aanslagbiljet betaalde ik op 29/11/2016!
Zo gauw ik het OV aanslagbiljet voor 2017 ontvang, laat ik het jullie direct weten.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”