Aftrekbaarheid fitnessruimte voor EBVBA

st_c
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Aftrekbaarheid fitnessruimte voor EBVBA

#1 , 19 jun 2018 14:28

Hallo,

Ik ben zaakvoerder in mijn eigen (E)BVBA (freelance IT-er) en zou eventueel bij mij thuis in de kantoorruimte een kleine fitnessruimte willen maken, maar ik vraag mij af of ik alle materiaal (t.w.v. +- 2-3K) fiscaal kan aftrekken voor dergelijke zaken en of er enige andere implicaties zijn?

In sommige bedrijven hebben ze hun eigen fitness ruimte, dus ik vraag mij af of dit voor mezelf (ook al is het een EBVBA) ook aanvaardbaar zou zijn?

Het enige dat ik ervan te vinden is op internet is volgende parlementaire vraag, maar ik geraak er niet echt aan uit wat de conclusie is:

http://www.mesotten.be/fitness.htm


Met vriendelijke groeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12837

#2 , 19 jun 2018 14:35

Dit kan aftrekbaar zijn voor het personeel, u bent echter geen personeel bijgevolg is dit niet aftrekbaar.

st_c
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 jun 2018 22:52

Dag Leen,

Bedankt voor je antwoord.

Dus als ik het goed begrijp kan ik geen sporttoestellen inbrengen als kost in de zaak? Er is dus een verschil tussen bedrijven die hun eigen fitness ruimte hebben en ter beschikking stellen voor het personeel, dan dat die alleen voor de zaakvoerder wordt ter beschikking gesteld?

Mvg,

Reclame

LeenW
Berichten: 12837

#4 , 19 jun 2018 23:33

Correct!

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”