belastingen

pie
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

belastingen

#1 , 14 jun 2018 13:13

Ik heb de belgische nationaliteit, woon in belgie en heb tot 01-12-2017 in nederland gewerkt. Ik heb vanuit nederland een WIA uitkering (hierover betaal ik belastingen in belgie = vrijgesteld in Nederland) en toen ik nog in dienst was kreeg ik ook een loon (hierover hoefde ik in belgie geen belastingen te betalen want loon = belastbaar in het werkland, nederland dus) Bij mijn ontslag heeft mijn nederlandse werkgever me een ontslagvergoeding gegeven op het einde van mijn opzegperiode met name 01-12-2017 (hier zijn belastingen op ingehouden door nederland).
Mijn vraag is: waar moet ik de in nederland verkregen ontslagvergoeding invullen op de belgische aangifte? Is deze net als mijn loon van Nederland vrijgesteld van belastingen en wordt deze zoals het loon alleen bekeken om de gemeentebelasting erover te betalen? Of wordt er nu ook door samentelling van loon, ontslagvergoeding en wia uitkering mijn inkomen zodanig hoog belast omdat ik in een andere categorie val qua belastingen?
Bedankt alvast voor het antwoord

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding