Partner zonder wedde

jjos
Topic Starter
Berichten: 9

Partner zonder wedde

#1 , 30 mei 2018 15:20

Hallo

Mijn vrouw wil eventueel fulltime thuisblijven om voor de kinderen te zorgen.
Ik heb de berekening hier laten maken wat het verschil is in netto-loon wanneer zij geen inkomen zou hebben.
Ik betaal minder belastingen en hou meer netto over. Nu heb ik ook gelezen over het huwelijksquotiënt.

Bij de belastingaangifte gaat er dan een deel van mijn inkomsten, tot max EUR 10200 overgeheveld worden naar mijn vrouw, waarop we dan minder belast worden.

De berekening die het sociaal secretariaat nu heeft gedaan ( meer netto ) en het voordeel van het huwelijksquotiënt, zijn die ongeveer hetzelfde? Of is het huwelijksquotiënt iets wat er nog extra bijkomt?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jef007
Berichten: 1679

#2 , 30 mei 2018 16:12

op alle bankwebsites kan je onbeperkt simuleren

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 30 mei 2018 18:02

Het effect van het huwelijksquotiënt zit al in die berekening. Dat is de reden waarom de afhoudingen lager zijn.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

jjos
Topic Starter
Berichten: 9

#4 , 31 mei 2018 12:00

Volgens het sociaal secretariaat staat het huwelijksquotient hier los van?

Ik krijg in principe een extra persoon ten laste waardoor ik minder belastingen betaal.

Op mijn belastingsbrief verdien ik EUR 10200 minder waardoor ik minder belastingen betaal?

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 31 mei 2018 12:57

En wie krijgt u dan extra als persoon ten laste? Toch niet uw vrouw, die kan geen persoon ten laste zijn.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”