thuis-massage en forfaitaire regeling.

vanstin
Topic Starter

thuis-massage en forfaitaire regeling.

#1 , 12 mar 2008 09:18

Dag,

Ik heb begrepen dat "Ondernemers die voor 75% van hun omzet geen factuur uitreiken aan hun klanten (leveringen aan particulieren), kunnen opteren voor de forfaitaire BTW-regeling."
Ik wil binnenkort therapeutische massages geven bij de mensen thuis, dus ik denk dat ik ook hieronder val. Nu lees ik wel dat deze forfaitaire regeling enkel geldt voor : bakkers, kappers, boekhandelaars, ..... Ik lees niets over het geven van massages.
Kan iemand me zeggen of ik nu wel of niet deze regeling kan gebruiken ?
Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 12 mar 2008 11:25

Wat verstaat u onder 'therapeutische massages'?

vanstin
Topic Starter

#3 , 13 mar 2008 19:22

Hiermee bedoel ik chakra-massage, kruidenstempelmassage, hotstone massage, relaxatie massage, voetreflexologie....
Dingen die in het alternatieve te zoeken zijn.

Reclame

djanodive

#4 , 20 apr 2008 14:58

Ik denk niet dat die regeling enkel geldt voor bakkers, ...

Ikzelf heb ook nog diensten geleverd en ik kon ook de vrijstelling aanvragen. Heb ik niet gedaan.

Denk er wel aan, dat je dan wel geen BTW kan recupereren van uitgaven dat je doet inzake onkosten (laptop, gsm, auto, benzine,massagegerief, ...). Moet je eens afwegen.

Je kan op die manier wel goedkopere tarieven aanrekenen bij uw klanten omdat je de BTW niet moet aanrekenen en je moet geen kwartaalaangiftes doen.

Ga het eens navragen in uw BTW- kantoor. Ze zullen je wel helpen daar. Niet bang zijn van die mensen.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”