6 maanden verblijven in Belgie -> wereldwijd belastbaar?

Jackrussell
Berichten: 701

Re: 6 maanden verblijven in Belgie -> wereldwijd belastbaar?

#16 , 01 jun 2018 12:00

En op zich is België dan nog een makkelijk land om vanuit weg te emigreren.
Meen je dat?

Ik vond het best wel 'n rompslomp en veel mensen mogen aan de grens natuurlijk nog 'n keer fors afrekenen. Als je dan ook nog eens ziet op basis waarvan men van mening kan zijn dat je in België toch je belastingen moet betalen...

De VS van Europa bijna.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ExpatD
Berichten: 33
Juridisch actief: Nee

#17 , 02 jun 2018 06:59

En op zich is België dan nog een makkelijk land om vanuit weg te emigreren.
Ik vond het best wel 'n rompslomp en veel mensen mogen aan de grens natuurlijk nog 'n keer fors afrekenen.
Hoe bedoel je? Ik heb mij gewoon uitgeschreven, belastingaangifte speciaal aangekregen en zelfs nog teruggetrokken... Maar misschien komt er nog wel een addertje onder het gras tevoorschijn?

Jackrussell
Berichten: 701

#18 , 02 jun 2018 12:09

En op zich is België dan nog een makkelijk land om vanuit weg te emigreren.
Ik vond het best wel 'n rompslomp en veel mensen mogen aan de grens natuurlijk nog 'n keer fors afrekenen.
Hoe bedoel je? Ik heb mij gewoon uitgeschreven, belastingaangifte speciaal aangekregen en zelfs nog teruggetrokken... Maar misschien komt er nog wel een addertje onder het gras tevoorschijn?
Dat zal wel niet. Zoals ik u begrijp is er sprake van loondienst en dan is het niet zo ingewikkeld. Ik had een vennootschap.

Het vervelende is dat je niet alles vooraf weet natuurlijk. Je kunt moeilijk vertrekken zonder te weten hoe de zaak gaat draaien, maar achteraf was moment van omzetten eenmanszaak naar vennootschap wel het moment dat naast omzetten naar vennootschap ook een vertrek een alternatief is. Eenmaal een vennootschap is dat een stuk complexer.

Ook met bijvoorbeeld de mutualiteit heb ik nog wel wat werk aan gehad voor ze het daar begrepen.

Het leven in België vond ik geweldig (al wel achteruit gegaan naar mijn idee in vergelijking met pakweg 20 jaar terug), maar om te ondernemen... Nee.

Reclame

berenod
Berichten: 942

#19 , 03 jun 2018 09:34

foutje...

ExpatD
Berichten: 33
Juridisch actief: Nee

#20 , 04 jun 2018 05:18


Ik vond het best wel 'n rompslomp en veel mensen mogen aan de grens natuurlijk nog 'n keer fors afrekenen.
Hoe bedoel je? Ik heb mij gewoon uitgeschreven, belastingaangifte speciaal aangekregen en zelfs nog teruggetrokken... Maar misschien komt er nog wel een addertje onder het gras tevoorschijn?
Dat zal wel niet. Zoals ik u begrijp is er sprake van loondienst en dan is het niet zo ingewikkeld. Ik had een vennootschap.
Ja, ik was loontrekkende. Dat zal het idd allemaal makkelijker gemaakt hebben.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”