Zakgeld au pair in Noorwegen aangeven of niet?

TheDuke
Topic Starter
Berichten: 19

Zakgeld au pair in Noorwegen aangeven of niet?

#1 , 14 mei 2018 11:00

Mijn echtgenote heeft tot en met mei 2017 gewerkt als au pair in Noorwegen, waarvoor ze een inkomen/zakgeld gekregen heeft waarop voorheffingen/belastingen betaald werden.

Mijn vraag is of ik dat inkomen nu moet aangeven, aangezien het zakgeld van een au pair in België niet belastbaar is.

Ik heb trouwens helemaal geen informatie over de belastingen in Noorwegen, aangezien de gastfamilie deze betaald heeft


Bedankt :D

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
TheDuke
Topic Starter
Berichten: 19

#2 , 14 mei 2018 11:23

En ter informatie, we zijn in oktober 2016 getrouwd, en eind mei 2017 na het beëindigen van haar contract is ze in België komen wonen.

Jabbe
Berichten: 586

#3 , 17 mei 2018 17:21

Zolang uw echtgenote geen inkomsten heeft in België hoeft u aan de fiscus niets te melden. Het feit dat zij zich in mei heeft geregistreerd in de gemeente, verandert daar niets aan. De fiscus ontvangt deze informatie automatisch van het Rijksregister. U hoeft niets te doen.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”