Billijke Vergoeding

Riverfelix
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Billijke Vergoeding

#1 , 10 apr 2018 19:42

Mijn vrouw heeft onlangs een nieuwe zaak opgestart en kreeg al tijdens de eerste maand bezoek van een controleur van de "Billijke Vergoeding". Iets later kreeg ze een factuur van ongeveer 60€ vermeerderd met een boete van 75€ en verplaatsingskosten van maar liefst 100€. Nu is mijn vrouw steeds te goeder trouw geweest. Dat bewijst het feit dat ze haar Sabam dadelijk en correct heeft betaald. Volgens de website van de "Billijke Vergoeding" moet een nieuwe handelszaak echter eerst een informatiepakket + aangifteformulier ontvangen, maar dat is nooit gebeurd, zelfs nu niet 3 maanden na opening.

Kan dat zomaar? Hoe kan je nu een rekening betalen die je nooit ontvangen hebt? Dat zijn toch pure maffia-praktijken?

Ik heb mijn vrouw aangeraden het bedrag te betalen dat ze normaal gezien verschuldigd zou zijn als blijk van goodwill?
Is dit de juiste manier van handelen? Hoe kan men iets aanvangen tegen zulke maffiose praktijken?

Mvg,
Philippe

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4625
Locatie: Diest

#2 , 10 apr 2018 21:39

U kan deze vordering aangetekend betwisten. U kan hen vragen het bewijs over te leggen dat ze het infopakket + aanvraagformulier toestuurden. En hen melden dat u bereid bent het bedrag dat u voorstelt te betalen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”