Btw betalen 2dehandsgoed naar btw pluchtige in europa

Aurelien
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Btw betalen 2dehandsgoed naar btw pluchtige in europa

#1 , 02 apr 2018 10:54

Best

Als design en antiekhandelaar werk ik onder de marge regeling in een bvba sinds 1.5jaar.
Nu volgens mijn boekhouder en volgens hetgeen ik lees op het net moet er bij verkoop ( margeregeling) aan een btw plichtige binnen Europa , buiten België ook btw afgedragen worden.
Nu beweerd een collega bij hoog en laag dat dit niet hoeft ( btw wordt verlegd). Hij betaald geen btw op zijn winstmarge bij zulke verkopen.
Kan iemand met ervaring correcte referenties en uitleg geven daarover.
Dank u

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 02 apr 2018 12:41

Het kan allebei. De margeregeling blijft gelden binnen Europa, dus u kunt het prefect onder de margeregeling verkopen. U kunt het echter ook uit de margeregeling halen en als normaal goed verkopen (dus ook boekhoudkundig uit de margeregeling), dan kan het wel met verlegging Art 39bis.

Aurelien
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 apr 2018 13:40

Bedankt voor de reactie, kan je daar een uitgebreide praktische uitleg voor geven. Deze is kort en bondig maar zeker nuttig.

Dank je

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”