Geërfde belasting schuld bij overlijden vader

Gerdeman
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Geërfde belasting schuld bij overlijden vader

#1 , 26 mar 2018 11:57

In dit kader vraag ik mij nu af of een geërfde belanstingschuld een boete is of het overdracht van een belansting verantwoordelijkheid. Zou je dan ook het recht hebben om inzage te hebben in de belasting aangifte om te zien waar mijn vader fouten zou hebben gemaakt. Deze zouden gechecked kunnen worden door een onpartijdig account . Maar als niet Belg ben ik belansting plichtig in Het buitenland en afhankelijk van belasting afspraken, het maakt dan een groot verschil of het een boete of een schuld is. ben zeer erkentelijk voor deze hulp informatie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12840

#2 , 26 mar 2018 12:08

Een belastingschuld is niet noodzakelijk aan een fout te wijten, of over wat voor een schuld hebben we het hier?

Gerdeman
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 mar 2018 14:02

De belasting is niet duidelijk maar noemt nummers zoals 652740451 + 661820363 en 768173327 . Allemaal moeilijk te bevatten voor een Australiër

Reclame

LeenW
Berichten: 12840

#4 , 26 mar 2018 14:07

Dat zijn de artikels van inkohiering, dat wil niets zeggen over dat er fouten zijn gemaakt of wat voor schuld het is. Het kan ook zijn dat het deels belasting en deels boete is. U vraagt best eens om de details bij de dienst zelf. Als erfgenaam hebt u inzagerecht.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”