Ten laste werkgever/fiscaal ten laste

Sophie v.c
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Ten laste werkgever/fiscaal ten laste

#1 , 21 feb 2018 20:26

Hallo,

Even de situatie.
Gescheiden en co ouderschap met 4 kindjes.
Ten laste bij de werkgever bij de ex.
Ex heeft hiervoor ongeveer 350 euro minder bedrijfsvoorheffing.
Deze word gedeeld met mij dus ik krijg daar maandelijks de helft van.
Voor de rest gedomicilleerd bij de ex en deze neemt de kinderen volledig fiscaal ten laste.
Gezien er co ouderschap is,vinden jullie dit een eerlijke verdeling.
Want ik heb wel mee de helft van het gedeelte bedrijfsvoorheffing maar ex heeft wel alles fiscaal wat denk ik toch wel grote sommen zijn...
Mvg sophie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 feb 2018 21:26

Bedrijfsvoorheffing is wel net het zelfde als fiscaal, het geen hij meer elke maand ontvangt krijgt hij minder bij de afrekening, ik denk dat je het systeem niet goed begrijpt !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sophie v.c
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 feb 2018 21:52

Dus 4 kinderen volledig ten laste op belastingen plus ook gedomicileerd komt overeen met 175 per maand dat ex ook overhoud?

Reclame

Sirkii
Berichten: 5396

#4 , 22 feb 2018 19:51

De belastingsvermindering is inderdaad ongeveer 350€ per maand voor 4 kinderen waarvan hij je de helft uitbetaald. Doordat de kinderen bij hem wonen heeft hij nog enkele andere kleine voordelen zoals korting op het vast recht voor water. Je bent fiscaal het gunstigst af door alle kinderen te domicilieren bij dezelfde ouder of bij de ouder met de meeste kinderen indien het een nieuw samengesteld gezin is. Die ouder moet natuurlijk wel meer verdienen dan de belastingsvrije som (die voor 4 kinderen zo n 21-23.000€ is (hangt af van details)

Je kan altijd een simulatie doen op bv tax on web of een ander belastingsberekeningsprogramma.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”