Is dat normaal

rikske1956
Topic Starter
Berichten: 11

Is dat normaal

#1 , 03 feb 2018 20:47

Ik ben al bijna 4 jaar invalide en mijn vrouw werkt halftijds en toch moeten we 1500 € belastingen betalen,en dan niet te vergeten we juist een brief aangekregen hebben dat we 1250 € moeten terug gaan betalen aan kindergeld met als reden: U bent langer dan 6 maand ziek vanaf 20/9/2014.Volgens uw belastingsaangifte 2015 overschrijdt uw gemiddeld belastbaar gezinsinkomen de maximumgrens van 2414,54 per maand.hierdoor bent U voor de onderstaande periode niet gerechtvaardigd op de toeslag voor langdurige ziekten(art.50terAKBW )
Deze toeslag word door de mutaliteit automatisch aangevraagd na 6 maand ziekte,en dan krijg je een formulier toegestuurd over je inkomen enz wat wij misschien vergeten te vermelden zijn zal het verlofgeld,maar ja wij zijn maar naar school geweest tot 16 jaar,men vraagt plots naar je inkomen....weet ik veel buiten ons maandelijks inkomen,Nu dit gaat over het jaar 2015 terwijl we inmiddels 2018 zijn natuurlijk hebben we dat geld niet meer met zo een inkomen,dat ze ons liever gerust gelaten hadden met die toeslag waar we dan nadien toch geen recht op haddenvolgens hun,z wete nogthans verdomme goed genoeg wat inkomen je hebt.Trouwens mijn inkomen als invalide is met 300 Euro gezakt tegenover het jaar voorheen omdat mijn een vrouw iets meer verdiende en ik bedoel iets meer dan het jaar voordien maar nog steeds halftijds,en nu moet ik een 900€ meer betalen dan vorig jaar,begrijpen wie begrijpen kan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 feb 2018 22:18

Het is niet omdat je maar tot je 16 jaar naar school geweest bent je niet weet wat voor inkomen je heeft, ik ben nog minder naar school geweest!

Je zal een afbetalingsplan bij de belastingen en het kindergeld moeten aanvragen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”