Deurwaarder voor BVBA vs privé

olivierp7
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Deurwaarder voor BVBA vs privé

#1 , 24 jan 2018 16:16

Wie kan me zeggen wat ik best doe?

Meer dan 3 jaar geleden heb ik een BVBA opgericht waarvan ik maar héél beperkt (5%) vennoot van ben.
De BVBA is wel ingeschreven op mijn privé adres in afwachting dat we volledig konden opstarten.

Tot op heden heeft de BVBA 0 euro omzet gedraaid en 0euro kosten ingebracht maar toch vraagt men om de achterstallige vennootschapsbelasting te betalen, inmiddels opgelopen tot 9000euro.
De zaakvoerder zelf verblijft inmiddels al iets meer dan jaar in het buitenland om daar project eindelijk op te starten en heeft de enige goederen en aangeschafte onkosten ( pc, gsm ) die met inbreng in de firma zijn betaald mee naar het buitenland.

Inmiddels zal deurwaarder komende dagen waarschijnlijk beslag komen leggen voor 9000euro.

Mag deze zomaar in mijn privé komen en daar goederen komen opschrijven?
Enige wat ik van de BVBA heb zijn de mappen met facturen en aangiftes van de firma.
Deze staan in aparte ruimte die als bureau dient.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fortuin
Berichten: 1013

#2 , 24 jan 2018 16:31

-> Tot op heden heeft de BVBA 0 euro omzet gedraaid en 0euro kosten ingebracht

Dan kan men geen 9.000 euro vennootschapsbelasting heffen. Dat zou een nihilaangifte moeten zijn, met een overgedragen verlies. Heeft de vennootschap aangiftes (BTW + vennootschapsbelasting) ingediend en taksen betaald (provinciebelasting, vennootschapsbijdrage, e.d.)?

-> De enige goederen en aangeschafte onkosten ( pc, gsm ) (...)

Dan zijn er wel kosten ingebracht?

puttemanp
Berichten: 613

#3 , 24 jan 2018 16:31

Hoe kan er een vennootschapsbelasting van 9000€ verschuldigd zijn (dit zou een winst van om en bij de 30.000€ vertegenwoordigen) als er geen omzet gedraaid is?

Zeker dat het over vennootschapsbelasing gaat, en niet over sociale lasten?

P.

Reclame

polk
Berichten: 437

#4 , 24 jan 2018 17:34

Wellicht heeft de vennootschap nagelaten aangifte in de vennootschapsbelasting in te dienen voor een bepaald aanslagjaar en is ze van ambtswege belast geweest op een minimumwinst van 19.000€ (art. 342, WIB 92 en art. 182, KB/WIB 92). Dit gecombineerd met een belastingverhoging van 50% (1e overtreding met opzet de belasting te ontduiken) resulteert in een aanslagbiljet van ongeveer 9.000€.

Indien de maatschappelijke zetel op uw adres is gevestigd hebt u daar toch ongetwijfeld aangetekende briefwisseling over ontvangen?

polk
Berichten: 437

#5 , 24 jan 2018 18:34

Verder kan u deze informatie alvast eens lezen: http://www.vandelanotte.be/nl/nieuws/20 ... huisadres/

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 jan 2018 19:59

Als de zetel op u adres staat dan kan men je inboedel aanslaan !

Het is niet dat deze in een aparte kamer staan dat dit een adres is, dit is flauw door de bocht !

Deze hoge bedragen zullen zijn

1/ niet de aangiftes ingediend = boete
2/ geen belastigs aangifte ! boete

3/ de provincie belastingen ingediend = boete

Enz

Best is en het goedkoopst is dood eenvoudig de boeken neerleggen punt, en je bent er vanaf
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#7 , 24 jan 2018 20:02

Aangezien TS maar voor 5 percent vennoot is heeft hij niets in de pap te brokken.
Ik heb de indruk dat hij "gebruikt" is als Corniaud.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 24 jan 2018 20:09

Hij heeft niks in de pap te brokken maar het adres is wel zijn adres.

Dat hij zo snel mogelijk dit adres doet verdwijnen via het KBO !

En het is niet omdat je maar 5% aandelen heeft dat je geen zaakvoerder kan zijn, er zijn zelfs geen aandelen verplicht om te kunnen zaakvoerder te zijn .!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#9 , 24 jan 2018 20:23

Hij is geen zaakvoerder. Blijkbaar zit die in het buitenland.
Te feesten op de kap van TS vrees ik.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”