KI paardestal invullen code 1106 belastingsbrief

pacho
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

KI paardestal invullen code 1106 belastingsbrief

#1 , 27 dec 2017 20:25

15 jaar geleden bij de dood van mijn ouders heb ik een hangar geerfd, die vooral dienst deed als paardestal/annex opslagplaats
Daarvoor heb ik steeds jaarlijks 600 euro kadastraal inkomen betaald.
Nu heb ik reeds een drietal jaar geen paarden meer.
Groot was dan ook mijn verrassing toen ik van de belastingen een correctie kreeg, ik moet dat ki invullen in mijn personenbelasting.
waarbij ze meteen ook 3 jaar teruggaan.
Strafste is eigenlijk dat ik steeds mijn belastingsbrief laat invullen door de belastingsdiensten zelf.
Kan ik mij hiertegen verzetten? het gaat om toch een aanzienlijk bedrag van ongeveer 2500 euro de drie jaren samen :(
het goed is nooit verhuurd geweest.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 27 dec 2017 20:55

U moet dat braaf betalen en blij zijn dat ze slechts drie jaar teruggaan.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 28 dec 2017 09:03

Ook op stallen en bijgebouwen moet KI betaald worden, ook als ze voor eigen gebruik zijn en nooit verhuurd.
Hoe groot is die stal eigenlijk. Het KI lijkt me nogal redelijk aan de hoge kant. Mogelijks gelegen in een residentiële wijk?

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6856

#4 , 28 dec 2017 09:20

Hebt u toevallig nog ergens een hypothecaire lening lopen?

pacho
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 dec 2017 10:50

heb het bouwplan in mijn bezit, is gebouwd in 1975
12m op 20m groot en omschreven als stapelplaats
in het ki van 600 euro is ook een stuk weide van 600 vierkante meter inbegrepen
hypothecaire lening van mijn huis is afbetaald,maar kan nog heropgenomen worden

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#6 , 28 dec 2017 18:48

Je moet op uw belastingbrief het KI opgeven van elke eigendom onroerend goed die je hebt. Of je ze verhuurt of niet, of je ze gebruikt of niet.
Maar dat je 600 € per jaar moet betalen aan KI is al een fout, dat is heel wat minder. En die 2500 euro zal ook wel minder zijn.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Sirkii
Berichten: 5408

#7 , 28 dec 2017 20:46

De onroerende voorheffing van 600€ komt in de meeste gemeentes ongeveer overeen met het KI. Het KI moet je aangeven in rubriek 1106/2106. Je betaalt daarop na indexatie en de 40% verhoging je marginale belastingsaanslag. Dus elk jaar zo n 7-800€. Verhuurd of niet verhuurd maakt geen verschil. Dus 2.500€ Voor 3 jaar. Wees blij - zals A schreef - dat ze maar 3 jaar terug gaan en declareer het KI van je tweede eigendom volgend jaar correct. Tweede eigendommen worden op Tax- on-Web nog niet geheel automatisch verwerkt ...

pacho
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#8 , 28 dec 2017 21:29

iedereen alvast bedankt voor de info
dat ik ging moeten betalen wist ik sowieso, de wet is de wet
Maar toch 2 dingen : vind iedereen dat normaal dat je op denkbeeldige inkomsten wordt belast? zou het lukken om met een lege enveloppe met denkbeeldig geld er in te betalen? ;)
en dan ook, ik laat mijn belastingsbrief ELK jaar invullen ter plaatse bij de belastingen, als zij het al niet weten tja...

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#9 , 28 dec 2017 22:16

iedereen alvast bedankt voor de info
dat ik ging moeten betalen wist ik sowieso, de wet is de wet
Maar toch 2 dingen : vind iedereen dat normaal dat je op denkbeeldige inkomsten wordt belast? zou het lukken om met een lege enveloppe met denkbeeldig geld er in te betalen? ;)
en dan ook, ik laat mijn belastingsbrief ELK jaar invullen ter plaatse bij de belastingen, als zij het al niet weten tja...
Aan belastingen is er niets normaal want ze zijn bovennatuurlijk.
Je wordt belast op het hogere genot dat de wetenschap dat je eigenaar bent van een hanger u verschaft.

Je kan proberen te betalen met zelfgemaakte Bitcoins.

Waarom klagen over de tollenaar van dienst die u 15 jaar kado's heeft gegeven?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#10 , 30 dec 2017 08:30

en dan ook, ik laat mijn belastingsbrief ELK jaar invullen ter plaatse bij de belastingen, als zij het al niet weten tja...
Dat is te begrijpen. Tot voor kort had Financiën geen toegang tot de bestanden van Registratie of Kadaster. Zij konden dat niet weten of rechtstreeks controleren. Sinds enkele jaren kan dat wel. En doen zij het ook.
Vele mensen met een appartement aan zee of een chalet in de Ardennen hebben zo een aanpassing ontvangen. Geërfde huizen, dat werd ook vergeten aan te geven. Dit wordt nu stelselmatig 'verbeterd' in de aangiften, met terugwerkende kracht en TS is ook één uit de rij.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”