Belastingaangifte statuut student-zelfstandige

pietersl
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Belastingaangifte statuut student-zelfstandige

#1 , 13 dec 2017 17:28

Hallo iedereen,

Ik ben van plan om vanaf volgend jaar het statuut student-zelfstandige aan te nemen. Hiermee zou ik zo'n 3.000 euro per jaar verdienen. Om de kosten wat te drukken zou ik graag mijn belastingaangifte zelf invullen, en dus niet door een boekhouder.

Zoals ik zei zal ik jaarlijks zo'n 3000 euro verdienen. Omdat dit bedrag onder de 6.648 euro zal ik hierop geen belastingen moeten betalen. Echter weet ik niet hoe ik dit bij mijn belastingaangifte zou moeten invullen. Zou iemand mij hieromtrent advies kunnen geven? Eventueel welke posten ik zou moeten invullen?

Omdat de 3.000 euro ruimschoots onder de 6.648 euro valt heeft het dus voor mij als ik het goed heb ook niet veel nut om kosten aan te geven en te bewijzen, ik zou denken dat ik daarom mijn belastingbrief vrij eenvoudig zelf kan invullen?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jabbe
Berichten: 586

#2 , 05 jan 2018 17:26

Ik zou denken dat je altijd moet aangeven wat je aan inkomsten verwerft.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”