Belastingsvermindering overuren

Maarten_
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Belastingsvermindering overuren

#1 , 12 dec 2017 22:26

Graag had ik geweten of het normaal is dat ik een belastingvermindering voor overuren ontvang zowel in mijn maandelijks loon als in mijn jaarlijkse belastingsaangifte?

Ik ontvang via mijn maandelijks loon de vermindering van 57.75%, maar als ik dan in mijn aanslagbiljet van de belastingen kijk, staat bij 'Federale verminderingen' nog eens 'Vermindering overwerktoeslag'. Wanneer ik mijn maandelijkse voordeel in mijn loonbrieven optel, kom ik ongeveer op hetzelfde bedrag uit als het bedrag dat in het aanslagbiljet staat vermeld.

Wil dit zeggen dat ik dit belastingvoordeel onterecht 2x ontvang, of is het normaal dat ik dit voordeel op beide manieren krijg?
Ik maak me wat zorgen...

Graag een antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 13 dec 2017 11:03

Bij uw maandelijkse loonafrekening wordt ahw een voorschot toegekend op de uiteindelijk afrekening. Wees gerust, u krijgt dat maar één keer.
Bij uw belastingbiljet wordt rekening gehouden met hetgeen er vroeger al werd ingehouden. Dat komt wel goed.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”