Belastingsplicht

Peterwjpeeters
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Belastingsplicht

#1 , 11 dec 2017 17:47

Hallo

Ik vraag mij af of er wel een wet is dat ons verplicht om belastingen aan te geven en betalen en zo ja welke wet is dat?

In mijn ogen is een belasting op inkomen en eigendom diefstal.

Mijn vraag komt eigenlijk na gesprekken met Amerikaanse vrienden die dezelfde mening hebben op dit onderwerp maar daar hebben ze erachter gekomen dat er geen wet bestaat die burgers ertoe verplicht om belastingen aan te geven en te betalen.
Er zijn daar zelfs belastingsambtenaren die daarvoor ontslag gekregen hebben en genomen omdat ze niet aan die oplichterij wilden deelnemen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 11 dec 2017 17:55

Natuurlijk is er een wet, namelijk de wet op de inkomstenbelastingen (WIB).
Die wordt zelfs jaarlijks gestemd in het parlement.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

LeenW
Berichten: 12824

#3 , 11 dec 2017 17:57

Is dit een serieuze vraag?

Reclame

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#4 , 11 dec 2017 18:15

Inderdaad rare vraag.
Maar ik vermoed dat TS dan ook morgen alle tussenkomsten van de overheid die hij ooit kreeg terug betaalt...
Kindergeld, kosten van onderwijs, kosten kinderopvang, kosten kraamafdeling, kosten ziekenhuizen indien ooit gebruik van gemaakt, kosten gebruik openbaar vervoer, kosten gebruik infrastructuur van de gemeenschap (wegen, gebouwen, sporthallen, zwembaden...)
Voor niets gaat de zon op. En de Amerikaanse vrienden kunnen dat wel diefstal vinden. Tot ze eens in het ziekenhuis komen of werkloos worden.....
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

WP002
Berichten: 1479

#5 , 11 dec 2017 18:30

Nee, u moet geen belastingen betalen. Maar dan moet u wel in een zelfgemaakt hol in het bos gaan wonen. Zoals Kwak en Boemel.

Sirkii
Berichten: 5396

#6 , 11 dec 2017 20:46

Nee, u moet geen belastingen betalen. Maar dan moet u wel in een zelfgemaakt hol in het bos gaan wonen. Zoals Kwak en Boemel.
Zelfs dan moet je belasting betalen. Zoek een jobke dat 6-700€ per maand verdient en je zal onder t belastbare minimum blijven dat je vrijstelt van maatschappelijk solidariteit...

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#7 , 11 dec 2017 20:49

Nee, u moet geen belastingen betalen. Maar dan moet u wel in een zelfgemaakt hol in het bos gaan wonen. Zoals Kwak en Boemel.
Zelfs dan moet je belasting betalen. Zoek een jobke dat 6-700€ per maand verdient en je zal onder t belastbare minimum blijven dat je vrijstelt van maatschappelijk solidariteit...
Gaat hij toch nog belastingen betalen op zijn pakje sigaretten......en nog niet weinig ook.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#8 , 11 dec 2017 21:05

Is dit een grap of om te huilen....?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

WP002
Berichten: 1479

#9 , 11 dec 2017 22:27

Nee, u moet geen belastingen betalen. Maar dan moet u wel in een zelfgemaakt hol in het bos gaan wonen. Zoals Kwak en Boemel.
Zelfs dan moet je belasting betalen. Zoek een jobke dat 6-700€ per maand verdient en je zal onder t belastbare minimum blijven dat je vrijstelt van maatschappelijk solidariteit...
Ik denk niet dat Kwak en Boemel aan dat bedrag komen...

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”