Samenwonen met vriendin en schoonouders

Thomas Simpelaar
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Samenwonen met vriendin en schoonouders

#1 , 10 dec 2017 10:17

Beste

Ik zou graag intrekken bij mijn vriendin (die nog ten laste is van haar ouders). Zij woont in een apart deel in het huis van haar ouders.
Hiervoor moet ik geen huur betalen, we hebben namelijk geregeld dat ik de inkopen voor ons huishouden doe. M.a.w. wil ik mezelf noch deze mensen op de kosten jagen. (ik ben op dit moment nog thuis wonend met een alleenstaande moeder)
Hierover heb ik volgende vragen:

*Aangezien ik werk vraag ik mij af of dit lijdt tot meer belastingen die haar ouders zouden moeten betalen?
*Het huis heeft blijkbaar 3 domicilieadressen, die op dit moment ongebruikt zijn, is het slim om mij op een ander domicilieadres dan het hunne te zetten, en zo ja, lijdt dit tot meer belastingen voor de ouders?
*Zijn er voor mijn vriendin haar ouders nog andere wettelijke verplichtingen als zij iemand in huis nemen?
*Ik vermoed dat voor mijn moeder het verhuizen een positieve invloed zal hebben?

Alvast bedankt voor jullie concrete antwoorden!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding