Kadastraal inkomen bij vruchtgebruik

ikke zelf
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Kadastraal inkomen bij vruchtgebruik

#1 , 09 dec 2017 21:03

Mijn zus, broer en ikzelf hebben elk voor 1/3-de de naakte eigendom van een appartement. Mijn ouders hebben het vruchtgebruik.
In hoeverre het in dit verhaal ter zake doet weet ik niet maar het appartement hebben we betaald met geld dat officieel geschonken was door onze ouders.

Nu krijg ik (en alleen ik) een brief van het kadaster "Aangifte ingebruikname of eerste verhuring van een nieuw of herbouwd gebouw".
Is het normaal dat (enkel) ik dit krijg? Moeten hier niet alle 3 de eigenaars tekenen?

Wat betreft het betalen van het KI, heb ik het juist dat dit normaal door de vruchtgebriukers moet gebeuren?
Idem voor het aangeven van het KI op de belastingsbrief?

Alvast dank voor de reactie.
K.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 09 dec 2017 21:07

De brief wordt maar naar één van de eigenaars gestuurd.
Bent u misschien de oudste van de kinderen?
De belastingen zijn ten laste van de vruchtgebruiker(s).
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

ikke zelf
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 dec 2017 15:39

Bedankt voor je reactie.
Ik ben de jongste van de drie.

Reclame

save
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 dec 2017 20:26

mijn zus en ik zijn ook naakte eigenaars van een app waar onze ouders vruchtgebruik hebben . De vruchtgebruikers (ouders) betalen de belastingen op het KI

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”