Attest vrijstelling verkeersbelasting, en nu?

paul3757
Topic Starter
Berichten: 8

Attest vrijstelling verkeersbelasting, en nu?

#1 , 03 dec 2017 11:46

Goedendag,

Ik heb een vraag over een attest voor vrijstelling verkeersbelasting voor mijn gehandicapte dochter:

Ik zie in de regelgeving alle verminderingen en dergelijke wanneer ik een nieuwe wagen koop echter... Ik verkreeg het attest 2 maanden geleden en ben nu niet van plan een nieuwe wagen te kopen. Nu kan ik het attest ook gebruiken voor mijn huidige wagen, waardoor ik geen verkeersbelasting meer betaal, maar ben ik dan genoodzaakt mijn huidige wagen nog 3 jaar te rijden? Ik kan hier niks over terug vinden. Of kan ik bijvoorbeeld over een jaar alsnog gebruik maken van de regelingen voor aankoop van een nieuwe wagen (vrijstelling btw, BIV en verkeersbelasting)?

Let op: Ik wil geen btw over mijn huidige wagen terugvragen! Ik wil enkel geen verkeersbelasting betalen.

Ik ben op de hoogte van alle beperkingen wat betreft gebruikt van de wagen in combinatie met mijn gehandicapte dochter. Hierover zijn reacties niet nodig.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 03 dec 2017 14:13

Daar je de beperkingen kent (vervoer van gehandicapte & ritten ten behoeve ervan - bv boodschappen doen voor haar) rest je enkel nog het invullen van het aanvraagformulier binnen de 3 maand na ontvangst van het aanslagbiljet. Je vindt dit formulier op belastingen.vlaanderen.be

paul3757
Topic Starter
Berichten: 8

#3 , 03 dec 2017 17:29

Ik wil graag weten of ik dan 3 jaar vast zit aan deze wagen. In dat geval kan ik beter een jaar wachten met de aanvraag....

Reclame

Sirkii
Berichten: 5396

#4 , 03 dec 2017 20:55

Die 3 jaar vind je terug bij de regels voor aankoop aan BTW 6%. ‘k Ben vrij zeker (onder voorbehoud) dat de vrijstelling voor verkeersbelasting jaar per jar bekeken wordt. Bel anders DIV eens op om uitsluitsel te krijgen.

siesken
Berichten: 263

#5 , 13 dec 2017 11:10

je bent juist verplicht 3 jaar met een wagen te rijden als ze de btw terugbetalen

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”