ik heb een klein bedrijfje in bijberoep, vrijgesteld van BTW, en sta volgende week met mijn producten op een kerstbeurs. Deze wordt georganiseerd door een ander bedrijf. Toen ik mij inschreef voor deze beurs stonden de prijzen voor de stand zonder BTW in het inschrijvingsformulier. Er stond dus niet bij de prijzen of dit inclusief of exclusief BTW was. In het verleden stond ik ook al een paar keer op een beurs die georganiseerd werd door een bedrijf dat vrijgesteld was van BTW en op dat inschrijvingsformulier stonden de prijzen ook steeds zonder BTW vermeld dus ik ging er van uit dat het bij dit bedrijf hetzelfde geval was en heb mij geen verdere vragen gesteld. Na die andere beurzen kreeg ik ook steeds zonder problemen een factuur voor in de boekhouding. Nu krijg ik gisteren een e-mail van de organisator van de kerstbeurs dat als ik een factuur wil dat ik alsnog de BTW moet betalen. En ja, ik heb een factuur nodig vermits ik het standgeld betaald heb van de rekening van de zaak. Ik heb weinig verstand van BTW e.d. maar dat is toch niet gebruikelijk? Ook staat in de mail dat de BTW wordt berekend op maximaal 30 euro terwijl ik 40 euro betaal voor de stand. Ze schrijft erbij dat dit dus een voordeel is voor mij. Maar dan klopt er toch niets meer van? Het gaat mij niet om het geld maar om het principe dat ze daarmee afkomen 1 week voor de beurs en ik mij nu een beetje 'in het zak' gezet voel. Graag jullie meningen