Belastingsvoordeel kinderen ten laste hoe berekenen

kviv
Topic Starter
Berichten: 27

Belastingsvoordeel kinderen ten laste hoe berekenen

#1 , 02 nov 2017 14:21

Ik heb 2 kinderen en ben gescheiden, ik heb de kinderen niet ten laste. Het fiscale voordeel is dus volledig voor mijn ex-man.
Nu heb ik gehoord dat je dit kan laten schrijven dat je het fiscale voordeel toch verdeelt onder elkaar, m.a.w. 50/50
Voor ik hiervoor stappen onderneem, zou ik te weten willen komen hoeveel voordeel ik mij in realiteit hier mee zou doen. M.a.w. hoeveel zou ik dan meer terugtrekken van de belastingen??
Kan je dat ergens (laten) berekenen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 03 nov 2017 19:23

Dit kan bij een (echt) co-ouderschap, waarbij de kinderen deels bij vader en deels bij moeder verblijven. Dan wordt de belastingaftrek idd verdeeld tussen de beide ouders. Weet wel dat deze regeling niet kan worden toegepast als er onderhoudsgeld wordt betaald.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Luckylin
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 nov 2017 10:34

Hallo, ik heb even een vraag. Mijn man is gescheiden van zijn ex en sinds 2 jaar is het vonnis aangepast en is er co ouderschap uitgesproken voor de twee kinderen. Volgens de uitspraak van de rechter viel de alimentatie weg maar blijft de rest bij het oude. Dit wil zeggen dat de kinderen ten laste blijven bij de moeder, de moeder krijgt het kindergeld en schoolgeld. Maar de gezamenlijke kosten zoals schoolkosten ed worden door 2 gedeeld. De moeder heeft dus al de voordelen en wij dragen nog bij bij al de kosten zoals schoolkosten, medische kosten, hobby ed. Wij kopen ieder onze eigen kleren. Hier moet de moeder niks bij bijdragen. Mijn vraag is nu, is dit normaal of zijn wij een uitzondering? Is het verstandig om dit terug aanhangig te maken bij de rechtbank? Ik lees hier vanalles van een 50/50 inbreng bij de belastingen. Is dit met toestemming van de moeder?

Reclame

jef007
Berichten: 1680

#4 , 04 nov 2017 11:45

u gelieve uw eigen topic te starten in plaats van een ander te kapen

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”