Belastingen.

Patrick16
Topic Starter
Berichten: 46

Belastingen.

#1 , 19 okt 2017 11:42

Herziening financiën de fiscus vind dat dit inkomen moet worden toegevoegd aan mijn inkomen na een arbitrage van het gewaarborgd inkomen werd de verzekering veroordeeld mijn percentage uit te betalen welke komt van meerder ongevallen, 35% vermindering van de lichamelijke integriteit waarvan de graad bepaald wordt bij de medische beslissing onder verwijzing naar het O.B.B.I. (Officieel Belgisch Barema der Invaliditeiten). En de uitkering niet alleen slaat op Economische invaliditeit. en 50% op economische invaliditeit.
mijn inziens is dit niet correct, gepasseerd op volgende punten.
kan mij hierover iemand raad geven.

1. Daar de bijdrage van DKV kadert in een arbitrage welke meerderjaren heeft overlopen is de uitkering ook niet correct deze te kaderen in de inkomsten van 2017
2. Gezien de premie nooit is ingebracht als beroepsonkosten, of eender welke ander manier van aftrek polis onkosten, de polis kadert in het feit lichamelijke ongevallen.
3. Deze polis omschrijft alle ziekte en ongevallen.
4. Daar de inkomstendelving niet aanwezig zijn.
5. Ik deze polis zelf heb onderschreven.
6. De uitkering slaagt op Fysiologische invaliditeit: vermindering van de lichamelijke integriteit waarvan de graad bepaald wordt bij de medische beslissing onder verwijzing naar het O.B.B.I. (Officieel Belgisch Barema der Invaliditeiten). En de uitkering niet alleen slaat op Economische invaliditeit.
7. Ik een arbeider ben, wie zich zelf verzekerd, totaal niet in het kader deze inkomsten te zien aangaande onkosten verlies van loon {daar een arbeider een verzekering heeft de sociaal zekerheid waarop hij valt kan u deze verzekering niet zien in het kader van loon verlies}.
8. Daar de procedure arbeidsrechtbank nog steeds loop in onderzoek.
9. De uitkering van DKV {welke u ziet in het kader van loonverlies} niet valt onder deze bepaling daar het loonverlies niet is uitgesproken en momenteel kader in het onderzoek in de procedure arbeidsrechtbank tegen de arbeidsverzekering van de werkgever.
10. De verzekering van DKV word geschonden! « Schendt artikel 31, § 1, 4°, [lees : 31, tweede lid, 4°,] van het WIB 1992 de artikelen 10, 11 en 172 van de Grondwet in zoverre de vergoedingen ontvangen tot volledig of gedeeltelijk herstel van een tijdelijke derving van bezoldigingen, uitgekeerd in het kader van een individueel afgesloten verzekeringscontract ‘ gewaarborgd inkomen - onvrijwillig verlies van betrekking ’, als bezoldigingen belastbaar zijn, terwijl de vergoedingen verkregen ter uitvoering van een individueel verzekeringscontract tegen lichamelijke ongevallen met toepassing van artikel 38, [§ 1,] 8°, van het WIB 1992 worden vrijgesteld ? ».
11. Daar deze uitkering van toepassing is aangaande de wetgeving onvrijwillig verlies van betrekking { arbeidsongeval }
12. Daar deze na een trachten van consuledering mij op de invaliditeitsuitkering hebben geplaats, maar waar tegen een gerechtelijk bezwaar is aangetekend omdat deze consolidatie niet kan worden gevestigd door meerder operatie in het kader van de arbeidsongeval na de consolidering.
13. Daar deze consolidering nog niet is vastgelegd en in onderzoek is kan deze verzekering niet als inkomsten worden gezien, procedure is lopende.
14. Daar na de uitspraak van de arbeidsrechtbank de mutualiteit { vervangingsinkomen ziekenkast} deze uitkering zal terug krijgen, waarna de verzekering arbeidsongevallen mij terug ten lasten moet nemen voor deze periodes, gezien de bijkomende meerder operaties in het kader van het arbeidsongeval, welke gebeurden in het kader van dit ongeval.
15. U kan in dit kader dan ook niet het verlies bepalen van inkomsten, daar de verzekering van de werkgever mijn uitkering zal geven over deze perioden.



In dit onderzoek kan en mag u deze verzekering niet kaderen als gewaarborgd inkomen.

Donderdag 26 November 2015 - Lichamelijk ongeval belastbaarheid gewaarborgd inkomen
Arrest nr. 167/2015 van het Grondwettelijk Hof dd. 26.11.2015 (rolnr : 6062)


I. Onderwerp van de prejudiciële vraag en rechtspleging

Bij vonnis van 8 oktober 2014 in zake Thierry Bertrand en Sandrine Belen tegen de Belgische Staat, waarvan de expeditie ter griffie van het Hof is ingekomen op 16 oktober 2014, heeft de Rechtbank van eerste aanleg Luik, afdeling Luik, de volgende prejudiciële vraag gesteld :

« Schendt artikel 31, § 1, 4°, [lees : 31, tweede lid, 4°,] van het WIB 1992 de artikelen 10, 11 en 172 van de Grondwet in zoverre de vergoedingen ontvangen tot volledig of gedeeltelijk herstel van een tijdelijke derving van bezoldigingen, uitgekeerd in het kader van een individueel afgesloten verzekeringscontract ‘ gewaarborgd inkomen - onvrijwillig verlies van betrekking ’, als bezoldigingen belastbaar zijn, terwijl de vergoedingen verkregen ter uitvoering van een individueel verzekeringscontract tegen lichamelijke ongevallen met toepassing van artikel 38, [§ 1,] 8°, van het WIB 1992 worden vrijgesteld ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”