Derdenbeslag

Bereke101010
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Derdenbeslag

#1 , 13 okt 2017 11:34

Gepensioneerd vrouw ten laste en zelfstandig bijberoep.
Krijg nu melding dat mijn bijverdienste niet uitbetaald kan worden tot antwoord dienst invordering en door btw achterstand .
Heb investeringskosten die betaald moeten worden...dreig anders zaak te moeten stopzetten.
Kan alles ingehouden worden of moet deel beschikbaar blijven.
Zou erg zijn zaak begint na moeilijke tijd pad te draaien.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 13 okt 2017 11:39

De btw kan inderdaad derdenbeslag doen bij uw klanten, ik denk niet dat hier een maximumbedrag voor is.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 okt 2017 11:46

Het is een praktijk die meer en meer gedaan word bij de BTW en zeker rond Gent, dat men de ontvangsten opeist bij de klanten.

Een goede raad als je als gepensioneerde in zo een zaak verwikkeld zit stop met je zaak; eer je een deel van je pensioen kwijtgeraakt.

BTW achterstand brengt veel boetes en kosten mee, als je al aan derden beslag zit zal je bedrag aan de BTW misschien al verdubbeld zijn.

Ik wil er dit nog aan toevoegen dat dit hoogst waarschijnlijk meer dan een bijverdienste is, want meestal onder de omzet van 25.000€ vraag men zijn vrijstelling aan van BTW en kan zulke gevallen niet voor komen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”