Factuur niet inbrengen

Bauxiet
Topic Starter
Berichten: 60
Juridisch actief: Nee

Factuur niet inbrengen

#1 , 01 okt 2017 20:41

Hallo,

Ik heb een kleine onderneming. Nu heb ik wat problemen met één bepaald factuur. Om een lang verhaal kort te maken zou ik deze factuur liever gewoon niet als onkost indienen. Mag dit?

Ik zou denken dat dit mag aangezien het nadelig is voor mij. Als ik ze niet inbreng maak ik zogezegd meer winst en zal ik meer belasting moeten betalen. Ik dien ze eerder uit praktische overweging niet in.

Iemand die mij hier meer over kan vertellen?

Alvast bedankt!

Mvg,

Bauxiet

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#2 , 01 okt 2017 21:08

Kan je hier iets meer over zeggen? Welk type uitgave/investering? Doorgaans is er geen probleem als je een factuur niet inbrengt. Maar afhankelijk van bedrag of type uitgaven kan dat wel het geval zijn. Vraag is hoe je dit gaat betalen? Via persoonlijke rekening?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

LeenW
Berichten: 12828

#3 , 01 okt 2017 21:13

Je moet de factuur zeker wel in uw boekhouding houden, ook al trek je geen kosten af.

Reclame

Bauxiet
Topic Starter
Berichten: 60
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 okt 2017 21:44

Het gaat om een factuur van elektronica onderdelen. Deze zijn van China en zo creatief als de Chinezen zijn hebben ze hier een verkeerde factuur op de doos gezet zodat deze door de douane kon zonder BTW en invoerrechten te betalen. Nu moet ik deze inbrengen maar het is een heel gedoe om hier nog invoerrechten en BTW op te betalen.

Ik heb gevraagd aan mijn boekhouder of ze dit in orde kunnen maken maar ik voel me wat ambetant omdat ik niet weet of zij dit kunnen. Ik vraag me af of zij dit wel kunnen oplossen. Daarom leek het voor mij makkelijker dat ik deze factuur uit mijn boekhouding hield. Een lastig problemen. Wat denken jullie dat ik best doe?

Liefst zou ik gewoon alles inbrengen en in orde maken als dit mogelijk is. Om een idee te geven, de factuur is een factuur van om en bij de 1000 euro. De bedragen waar we hierover spreken uit dat boekjaar gaan van 1500-3000 euro. Zeker niet het grote geld.

LeenW
Berichten: 12828

#5 , 01 okt 2017 22:20

Bewust verschuldigde btw en invoerrechten niet betalen (ongeacht de omstandigheden) blijft fiscale fraude. Dit forum gaat u daar niet bij helpen.

Bauxiet
Topic Starter
Berichten: 60
Juridisch actief: Nee

#6 , 01 okt 2017 22:30

Bewust verschuldigde btw en invoerrechten niet betalen (ongeacht de omstandigheden) blijft fiscale fraude. Dit forum gaat u daar niet bij helpen.
:roll:

Ik zeg toch dat ik het liefst alles inbreng en het in orde maak? Daarnaast had ik geen enkele controle over de daden van de "leverancier" van de goederen en ben ik de pineut aan de eind meet want bij die Chinezen is dat blijkbaar de normaalste zaak. Nu goed, ik ben absoluut niet van slechte wil en ik wil dit liefst in orde brengen. Iemand die hier meer ervaring mee heeft of mij hiermee kan verder helpen?

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”