Schuld personenbelasting

Nina1985
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Schuld personenbelasting

#1 , 22 sep 2017 21:27

Hallo,

Ik heb een belastingaanslag gekregen die normaal gezien eind van dit jaar betaald moest zijn.
Omdat het een heel hoog bedrag is heb ik geprobeerd om een betalingsregeling te treffen. Deze werd niet goedgekeurd omdat het afbetalen dan langer dan een jaar zou duren.
Nu kan ik alleen maar wachten op de belastingdeurwaarder.
Is het mogelijk om daar een regeling mee te treffen?? Of wordt er meteen beslag op van alles gelegd?
( het ging om een aanslag van 8300 euro waar nog 2300 vanaf gaat van dit jaar)
Gr. Nina

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fortuin
Berichten: 1013

#2 , 22 sep 2017 22:28

Hoi Nina. Deurwaarder = alles opschrijven + verkopen. Regeling moet je treffen met de ontvanger.

De interesten op zo'n schuld tikken behoorlijk door (7 of 9% per jaar). Kan je geen (persoonlijke) lening krijgen bij de bank voor dat bedrag, terug te betalen over 3-5 jaar? Dat moet het draaglijker maken.

Banken rekenen momenteel voor persoonlijke leningen 5 tot 6% per jaar aan, maar de terugbetaling is wel flexibeler. Of lenen bij een derde particulier aan zo'n interestvoet? Gelet op de lage rente zou ik toch verwachten dat je iemand moet kunnen vinden, als je proper alles maandelijks terugbetaald.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”