Meerwaardebelasting en occasionele verkoop

lupot
Topic Starter
Berichten: 90

Meerwaardebelasting en occasionele verkoop

#1 , 14 sep 2017 11:12

Als ik dit jaar een huis verkocht heb en daar een meerwaardebelasting op betaald heb kan ik dat dan volgend jaar teug doen? Of word ik dan als professioneel bekeken en komt het dan mijn gewoon bij mijn inkomsten en word ik er dan gewoon op belast? Wanneer is het occasioneel en vanaf wanneer wordt het niet occasioneel, heeft iemand hier ervaring mee?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fortuin
Berichten: 1013

#2 , 15 sep 2017 16:26

Dat is een feitenkwestie. Een tweede kan m.i. zeker wel nog, maar er zullen taxatieambtenaren zijn die vinden van niet. Een derde zou ik dan wel persoonlijk niet doen, of minstens een aantal jaar tussenlaten. Vergeet ook deels de registratiebelasting niet terug te vorderen, bij een koop - verkoop binnen 2 jaar.

lupot
Topic Starter
Berichten: 90

#3 , 19 sep 2017 22:09

Kan je daar eventeel tegen in beroep gaan of is die beslissing definitief?

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 19 sep 2017 22:16

Kan je daar eventeel tegen in beroep gaan of is die beslissing definitief?
Tegen elke fiscale aanslag kun je in beroep gaan.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”