Hoorapparaat terugtrekking

ChrisVV
Topic Starter
Berichten: 4

Hoorapparaat terugtrekking

#1 , 06 sep 2017 15:35

Halo,

Ik moet aan mijn linkeroor een hoorapparaat dragen, dit ter voorkoming van verdere achteruitgang + uiteraard beter horen.
Nu trek ik via mijn ziekenfonds wel een kleine 700 euro terug, maar het apparaat zelf kost 2000+.

Is er een mogelijkheid dat ik dit kan terugtrekken via de belastingen? Ik werk als vertegenwoordiger dus horen is wel essentieel voor mijn beroepsuitvoering. Ik heb hier echter niet veel informatie over gevonden.

Kunnen jullie mij hier mee helpen?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 06 sep 2017 15:41

U kunt dat gedeeltelijk inbrengen als kost, 50% lijkt mij redelijk. Uiteraard ook wel afschrijven.

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 07 sep 2017 09:31

Voor de volledigheid : als je als werknemer je beroepskosten inbrengt begin je pas belasting te besparen als je boven je forfaitaire beroepskosten uitkomt. 'k Veronderstel dat je als vertegenwoordiger met een salariswagen rijdt zodat het "moeilijk" zal worden om boven het fortait uit te komen.

De forfaitaire beroepskosten (aanslagjaar 2017) worden berekend als een percentage van je inkomsten : 30% op de eerste 8450€, 11% op de schijf tussen 8.450 en 19.960€, 3% op het gedeelte daarboven met een maximum van 4.240€

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”