Auto importeren uit Duitsland en leasen?

Roeiboot
Topic Starter
Berichten: 12

Auto importeren uit Duitsland en leasen?

#1 , 21 aug 2017 15:59

Is het mogelijk een wagen uit Duitsland aan te kopen en vervolgens hier aan een financiële instelling te verkopen om te kunnen leasen?
Vreemde vraag, i know. Maar ik kan een duitse wagen zeer goedkoop op de kop tikken (aankoop) maar wil m'n geld in de zaak houden om te gebruiken en dus liever een bedrag per maand betalen (leasen). Moet ik me hiervoor beperken tot het aanbod van de grote leasemaatschappijen of kan ik zelf een wagen zoeken + importeren om te leasen?

En is het mogelijk om in Duitsland een wagen te leasen waar ik vooral hier mee rondrijd?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
schep
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 aug 2017 11:32

Normaal is dit geen probleem, ligt een beetje aan de leeftijd van de wagen. Je kan bv even contact opnemen met uw huisbankier en de vraag voorleggen.

Ik weet dat Europabank hier ook soepel in is, maar de kostprijs zal misschien wel iets hoger zijn.

basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#3 , 25 aug 2017 14:13

Ik denk dat hier weinig maatschappijen op in zullen gaan. Het is natuurlijk wel mogelijk dat u die aankoopt via een klassieke bankfinanciering. dan betaalt u toch ook maandelijks af?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”